În contextul în care datele sunt actuala monedă de lucru a companiilor, o afacere fără transformare digitală este moartă din start. Implementarea unei strategii digitale poate oferi valoare suplimentară, poate crește satisfacția clienților și poate crește eficiența operațională.
Oricum, în piețele emergente, regulile industriilor existente sunt în continuare bazate pe standarde existente, cu sisteme web corporate complexe. Acestea sunt:
– companii unde tehnologia nouă se află în etapă avansată de implementare;
– companii unde abia începe explorarea noilor tehnologii
– IMM-uri sau PFA unde necesitățile tehnologice sunt mici și nu sunt explorate, în lipsa unor avantaje mari.
Odată acomodate cu tehnologia cloud, mai multe companii B2B din Asia sprijină companii și afaceri mici în procesul de transformare digitală. Acestea necesită o gamă variată de soluții, printre care soluții punctuale pentru anumite funcții și probleme, servicii de licențiere software end-to-end ce includ și specializarea clienților și dezvoltatorilor, iar în final startupurile SaaS unde sunt necesare soluții cu o complexitate minimă.
Pentru companiile mature în adoptarea de tehnologii există deja soluții personalizate proprii implementate, cu ingineri dedicați și infrastructuri dedicate. Aceste companii prioritizează funcțiile critice bazate pe cererile interne și externe. De exemplu companiile financiare din Singapore au necesitat implementarea unor controale IT pentru prevenirea accesului neautorizat la bazele de date. Aici se utilizează soluția dezvoltată de startupuri pregum Reaqta, care utilizează AI pentru a realiza analiza în timp real a dispozitivelor remode și pentru a oferi securitate în toate punctele terminale.
Pentru companiile în etapă incipientă de adoptare a tehnologiilor, care lucrează de multe ori cu date offline și sursele digitale de date de la clienți lipsesc, este greu de realizat o bază de date extinsă cu date în timp real. Aceste companii sun conștiente de problemele cauzate de lipsa utilizării tehnologiei, dar nu au o tehnologie implementată sau o infrastructură eficientă pentru afaceri. Acest tip de companii necesită soluții end-to-end cu servicii și managament profesionist care să ofere integrarea și personalizarea sistemelor vechi existente în companie. În aceste cazuri, colaborarea cu startupuri regionale care cunosc problemele acestor companii mici pe piața locală, ar putea duce la o creștere eficientă a implementării IT și a creșterii performanței sistemelor.
Companiile foarte mici și afacerile individuale au o necesitate redusă pentru o integrare masivă de date sau aplicații software complexe integrate în sistemele lor. Totuși, multe dintre aceste companii caută soluții centrate pe date care pot transforma anumite părți alte operațiunilor companiei. În ultimii ani a apărut o serie de startupuri locale SaaS care oferă soluții localizate pe nișă care sunt orientate pentru a rezolva probleme particulare pentru un set specific de clienți.
Dar, indiferent de tipul companiei, abordarea transformării digitale nu trebuie să fie o problemă grea, ci doar o procedură simplă adaptată necesităților. Companiile nu trebuie să organizeze mari proceduri de inovare sau cooptare de genii care să le dezvolte sistemele ci doar să caute compania care realizează cele mai bune sisteme. Iar acest tip de abordare trebuie să se orienteze mai ales către startupurile enterprise, cu care se pot realiza parteneriate de succes.
Citiți și:
Cum să alegeți partenerii potriviți pentru a accelera adevărata transformare digitală
O serie de factori critici pot defini o transformare digitală de succes