Pandemia COVID-19 urmărește rapid trecerea de la numerar la plăți digitale, precum și accelerează trecerea de la sucursală la serviciile bancare online, conform celor mai recente cercetări privind plățile publicate astăzi de Banking & Payments Federation Ireland (BPFI).
„Transformarea în peisajul bancar și a plăților este accelerată de Covid-19, deoarece consumatorii își schimbă rapid comportamentul față de tehnologie și se îndepărtează de băncile tradiționale și activități de plată. Ultimele noastre cercetări privind plățile, efectuate la sfârșitul lunii aprilie în perioada de blocare arată că actuala pandemie alimentează fără îndoială o schimbare a comportamentului consumatorilor față de plățile digitale și serviciile bancare online și este departe de sucursale”, explică directorul executiv al BPFI, Brian Hayes.
Ratele de adopție a plăților digitale și a băncilor online
În total, 92% dintre adulți au folosit acum plăți contactless și 76% dintre consumatori spun că îl folosesc cel puțin o dată pe săptămână.
Plățile prin intermediul smartphone-urilor reprezintă o caracteristică în creștere rapidă a cumpărăturilor în Irlanda, în special în rândul tinerilor de 18-24 ani care sunt cei mai mari adoptatori ai acestei tehnologii. 43% dintre consumatori își folosesc smartphone-urile în magazine cel puțin săptămânal, în timp ce 44% dintre consumatori efectuează plăți prin intermediul serviciilor bancare online/mobile cu aceeași frecvență. Acestea sunt un număr semnificativ și este interesant să vedem creșterea ratelor de adopție de-a lungul generațiilor.
Și, în timp ce în mediul actual, o parte din acest comportament este determinat de îngrijorările legate de igienă în ceea ce privește utilizarea contactless și, prin necesitate, în ceea ce privește plata online, înseamnă în final că ne putem aștepta la o accelerare a ratei de adoptare a acestor tehnologii, deoarece trece într-un peisaj post-COVID.
Retragerile de numerar în scădere cu 56%
Cu accentul sporit pe plățile contactless și online, datorate COVID-19, a existat o scădere accentuată a retragerilor de numerar care sunt mai puțin de jumătate din nivelurile normale. Și, în timp ce numerarul este încă o alegere preferată pentru mulți consumatori, aceasta este depășită prin plăți cu card, contactless și smartphone. Cercetările arată că la cumpărături pentru alimente, 63% dintre consumatori au preferat să utilizeze o carte cu un știft sau o carte fără contact, comparativ cu 27% care au preferat să utilizeze numerar. Și în timp ce 47% dintre oameni au declarat că preferă să plătească în numerar atunci când merg la o cafenea, 50% au exprimat o preferință pentru o opțiune de plată cu card, smartphone sau mobil.
Sucursalele bancare sunt în declin pe măsură ce crește banca online
Modificările modului în care facem banking post-COVID sunt evidente și din cercetarea care arată că până la 17% din oameni se așteaptă să își folosească sucursala bancară mai puțin după ridicarea restricțiilor COVID. Acest lucru este subliniat de creșterea diferenței ilustrate în cercetarea dintre serviciile bancare online și sucursală, cu până la 77% dintre clienții bancare care utilizează servicii bancare online și mobile pentru a-și accesa contul cel puțin săptămânal, comparativ cu 12% care fac acest lucru în sucursala lor. Un total de 64% dintre cei chestionați au declarat că și-au folosit sucursala mai puțin de o dată sau o lună sau nu au accesat niciodată în contul lor bancar.
„Impactul COVID-19 a accelerat tendințele pe care le vedem apărând de mai mulți ani, cu o creștere semnificativă a utilizării canalelor digitale și a plăților electronice. În timp ce mulți consumatori au îmbrățișat deja metode de plată electronice noi și inovatoare, COVID-19 a dus la o schimbare a societății către opțiunile de plată electronică. Deoarece COVID-19 este probabil să fie alături de noi pentru o anumită perioadă de timp, este probabil ca schimbările în comportamentul consumatorului să rămână și să conducă la o reducere de lungă durată a volumului de opțiuni pe bază de hârtie, cum ar fi numerar și cec. Cu toate acestea, alegerea va rămâne întotdeauna în raport cu consumatorul. Cu siguranță va fi interesant să urmărim evoluțiile ulterioare pe măsură ce economiile încep să se redeschidă”, a adăugat Hayes.