În ultimele luni, modul în care predăm și învățăm a fost complet schimbat. Mulți profesori și cadre universitare au integrat instrumente noi în lecțiile lor, deseori pentru prima dată, Iar elevii s-au confruntat cu noi metode de învățare, care vor avea un impact important și de durată. Cu această tranziție, a devenit clar că, din cauza distanței fizice necesare între profesori și elevi, este mai important ca niciodată să-i ajutăm pe profesori să găsească modalități de a se conecta cu elevii și de a-i menține implicați, motivați și în siguranță într-o lume digitală.
Multe semnale indică utilizarea continuă a instrumentelor digitale pentru învățarea la distanță și hibridă în toamnă și nu numai. Microsoft a cerut unui număr de aproape 500 de membri ai comunității Microsoft Education, reprezentând profesori și lideri ai instituțiilor de învățământ din întreaga lume, să împărtășească ceea ce au învățat în timp ce predau de la distanță. Am descoperit că 61% se așteaptă să înceapă noul an școlar într-un mediu de învățare hibrid – un amestec de învățare la distanță și în persoană – și 87% se așteaptă să folosească tehnologia mai mult decât înainte, odată cu reîntoarcerea în sălile de clasă.
Iată câteva perspective ale profesorilor, părinților și liderilor instituționali despre ceea ce au învățat împreună de la tranziția la învățarea de la distanță în acest an, cum se pregătesc pentru toamnă și noile modalități prin care tehnologia susține învățarea la distanță și hibridă.
Pentru profesori, planurile tradiționale de lecție nu se traduc întotdeauna digital și, în multe cazuri, aceștia află că nu pot recrea o zi de școală doar cu sesiuni live. Potrivit comunității Microsoft de profesori, peste jumătate au spus că „menținerea interesului elevilor în mediul digital” și „participarea elevilor” sunt provocările principale cu care s-au confruntat în timpul învățării la distanță.
Noile formate de învățare la distanță necesită o gândire nouă pentru a crea conținut convingător, antrenant și incluziv. Pentru a asigura o implicare puternică a elevilor în cadrul diferitelor activități și pentru siguranța sălilor de clasă digitale, profesorii s-au orientat către un hub central de instrumente digitale pentru învățarea la distanță. De fapt, peste 150 de milioane de elevi, cadre universitare, lideri instituționali și profesori au utilizat în mod activ produsele Microsoft Education – cu Teams for Education ca hub – pentru a implica elevii în învățarea la distanță.
Pe măsură ce elevii, cadrele universitare, profesorii, liderii instituționali și familiile se pregătesc pentru învățarea la distanță și hibridă din toamnă, Microsoft dorește să îi susțină cât mai mult, așa că astăzi compania anunță mai multe experiențe Teams for Education noi:
• Pentru profesori, posibilitatea de a vedea toate chipurile elevilor lor în același timp este importantă în implicarea elevilor și în conexiunea socială și emoțională. De aceea, Microsoft anunță luna aceasta, cu disponibilitate generală în toamnă, extinderea grilei Teams la 7×7 pentru a găzdui până la 49 de participanți simultan pe un singur ecran. În toamnă, profesorii vor putea crea săli virtuale, în care elevii să poată colabora în grupuri mici.
• Profesorii au nevoie de mai multe opțiuni pentru a se asigura că fiecare elev poate participa și că toate vocile sunt auzite. În Teams for Education, elevii pot ridica mâna în timpul orelor. Profesorii pot vedea și rapoarte de prezență și informații despre curs, o analiză inteligentă de date care să arate modul în care elevii se implică la ore, incluzând predarea temelor, evaluarea activităților, cu noi tendințe disponibile la timp pentru toamnă.
• Pentru profesori, siguranța elevilor și controlul asupra experienței din clasă sunt esențiale. Vara aceasta, vor fi adăugate noi opțiuni de întâlnire în Teams, care împiedică elevii să înceapă întâlnirile nesupravegheați, le oferă profesorilor opțiunea de a stabili cine se poate prezenta la o întâlnire și de a crea un spațiu de acces pentru a se asigura că doar elevii desemnați se pot alătura unei întâlniri – consolidând abordarea Microsoft în ceea ce privește confidențialitatea și securitatea, cu peste 90 de standarde de reglementare și pentru industrie, incluzând și Legea privind drepturile familiale pentru educație și protecția vieții private (FERPA) pentru siguranța elevilor și a copiilor.
În sălile de clasă și amfiteatrele digitale, învățarea la distanță a suferit o transformare semnificativă în câteva luni. La scurt timp după ce școlile și campusurile s-au închis, profesorii și-au dat seama că au nevoie de mai mult decât conferințe video pentru ca procesul de învățare să dea rezultate. Acum, predarea online a evoluat de la încercarea de a recrea o zi de școală la un sistem mai flexibil care implică sesiuni înregistrate și live, ore de ajutor pentru teme și sarcini independente.
În doar câteva săptămâni profesorii au învățat cum să folosească Teams pentru a preda lecții, a se întâlni cu grupuri mici pentru sprijin și conectare, a da și evalua teme și a verifica fiecare elev. De exemplu, profesorii de matematică folosesc OneNote pentru ca elevii să își prezinte activitățile și să își documenteze gândirea în timp ce profesorii le oferă feedback. Profesorii folosesc funcția de test de la Forms la sfârșitul lecțiilor, pentru a verifica nivelul de înțelegere al elevilor.
Însă știm că școala înseamnă mai mult decât teme, sarcini și testări. Este vorba despre conexiunea care are loc pe holuri și în cantine, ce permite o învățare social-emoțională – un proces esențial de dezvoltare a conștientizării de sine, autocontrolului și abilităților interpersonale necesare succesului în școală, la locul de muncă și nu numai.
În școli se încurajează și creativitatea. Într-o clasă de școală elementară, proiectele de artă ale elevilor sunt afișate pe perete. O piesă de teatru sau un concert de cor sunt dovada talentului și bucuriei elevilor pentru învățare și auto-exprimare. Din păcate, în mediul de astăzi nu s-au putut experimenta aceste momente în persoană. Dar cu instrumente precum Flipgrid, elevii se pot exprima, aducând la viață vocea și creativitatea lor.
Flipgrid este o aplicație gratuită de învățare socială care conectează profesorii și elevii prin video, iar din martie s-au înscris zilnic, în medie, peste 25.000 de profesori noi din peste 180 de țări.
În plus, în încercarea lor de a menține elevii implicați în învățarea de la distanță, profesorii se îndreaptă și spre învățarea bazată pe jocuri, pentru a le reține mai mult atenția, pentru a crea un sentiment de comunitate și pentru a ajuta la exprimarea creativității. Departamentul de Educație al orașului New York și profesorii săi au lansat un program pentru elevii înscriși într-o școală K-12, provocându-i să folosească Minecraft: Education Edition pentru a proiecta un spațiu public în comunitatea lor, și a-l partaja printr-un tur virtual pe Flipgrid.
Cu capacitatea Flipgrid și Minecraft: Education Edition de a aduce la lumină creativitatea elevilor și cu noile funcții Teams menite să ajute profesorii să-și păstreze elevii implicați, într-un mediu sigur, Microsoft speră că profesorii se vor simți pregătiți la toamnă, oricare ar fi forma de învățare.
În această perioadă părinții și tutorii au făcut și ei parte din noua echipă didactică, ajutându-i pe elevi să navigheze printre programe și sisteme noi, asigurându-se că lecțiile sunt accesibile și distragerile sunt reduse la minimum – toate în contextul echilibrării propriilor lor responsabilități.
Elevii au diverse ritmuri și stiluri de învățare, o adevărată provocare într-o situație de învățare la distanță. Pentru a permite părinților și tutorilor să sprijine elevii de toate nivelurile în materie de citit sau pe cei care au dificultăți în citire sau scriere din cauza dislexiei sau disgrafiei, Microsoft a integrat instrumente de învățare precum Immersive Reader în experiența educațională, inclusiv în Microsoft Word, Microsoft Edge, Teams, OneNote, Flipgrid și Minecraft: Education Edition. Astăzi, Immersive Reader abilitează peste 23 de milioane de persoane cu dislexie și dizabilități de învățare în fiecare lună. Recent, Immersive Reader a fost integrat în browserul Microsoft Edge, permițând elevilor să aleagă modul în care vor să citească online și ajutând tutorii să înlăture orice distragere.
În acest nou mediu, oamenii au lucrat, trăit și învățat în spațiul de acasă. Abilitatea de a participa la apeluri video și de a-și păstra spațiul privat este importantă pentru mulți elevi. Noile opțiuni de fundal din Teams personalizate pentru elevi și profesori sunt acum disponibile. Pe lângă utilizarea blurului de fundal și imaginilor de fundal preselectate, elevii și profesorii își pot personaliza propriile imagini și astfel își pot personaliza propriul spațiu de învățare.
În viitor, rolul pe care îl joacă părinții și tutorii ca parte a echipei didactice va deveni și mai important. Oferind părinților un acces mai flexibil la sălile de clasă virtuale ale copiilor lor – cum ar fi accesul acestora la documentele OneNote și e-mailurile săptămânale Teams for Education – compania s-a angajat să ajute părinții să integreze noile abordări educaționale.
Pentru liderii instituțiilor de învățământ, una dintre cele mai mari provocări în trecerea la învățarea la distanță a fost asigurarea pregătirii personalului și construirea încrederii profesorilor pentru predarea la distanță.
De la începutul pandemiei, țări precum Emiratele Arabe Unite și districte întregi din Statele Uniteau trecut la învățarea la distanță în câteva săptămâni. De exemplu, în 14 zile, Emiratele Arabe Unite și-au mutat toți cei 650.000 de elevi în Teams pentru prima dată.
Liderii instituțiilor de învățământ din comunitatea Microsoft Education susțin că trecerea la online a fost mai mult decât o instruire de la distanță – a fost vorba despre implementarea unei soluții care să mențină o funcționare fluidă a departamentelor și o evoluție în funcție de nevoile în schimbare ale elevilor și personalului.
Chiar și cu toată munca incredibilă pe care am văzut-o până acum, administratorii și liderii instituționali au recunoscut că navighează pe teritorii necunoscute și este nevoie de mai mult pentru ca toți elevii să poată participa. Luna trecută Microsoft a găzduit un Summit virtual de transformare, care a reunit 200 de miniștri ai educației de pe tot globul pentru a discuta despre echitate, rolul educației în societate și viitoarele modele de predare.
Mulți dintre miniștrii care au participat la conversație au remarcat că o educație accesibilă pentru toți este esențială. Accesibilitatea a fost întotdeauna fundamentală în abordarea companiei, aceasta incluzând experiențe noi precum Microsoft Translator for Education, care le permite profesorilor să comunice cu elevii și familiile acestora în limbile lor naționale și să ofere suport de lectură și alfabetizare prin text și audio.
La summit, liderii școlilor au menționat și parteneriatele public-private ca fiind esențiale pentru succesul viitor al instituțiilor de învățământ. Microsoft colaborează cu o serie de organizații non-guvernamentale și non-profit, precum UNESCO și UNICEF, pentru a valorifica expertiza tehnică a companiei în sprijinul comunităților din întreaga lume.
În cele din urmă, participanții la summit au vorbit și despre rolul important al tehnologiei în susținerea modelelor de predare hibride flexibile care fac parte dintr-un sistem educațional de calitate. Acum, mai mult ca oricând, profesorii și liderii școlilor au nevoie de instrumente digitale sigure care să îi ajute să se conecteze și să colaboreze cu cadrele didactice, elevii și familiile. Noile funcții Teams, precum și interoperabilitatea Teams și cele mai utilizate sisteme de gestionare a învățării sunt doar câteva moduri în care compania lucrează cu lideri educaționali pentru a răspunde nevoilor lor. Teams for Education include acum integrări cu Kahoot, Prezi, GO1, Nearpod, Piazza, Gaggle, Moodle și altele.
Pe măsură ce școlile și universitățile continuă să evolueze într-un ritm rapid, ne așteptăm ca vom mai avea multe de învățat împreună și dorim să fim un loc de conversație, conexiune și ajutor, pe măsură ce administratorii și liderii instituționali se pregătesc pentru tot ceea ce va aduce anul viitor.
Dacă reflectăm asupra ultimelor luni și a eforturilor profesorilor, familiilor, cadrelor universitare și liderilor instituționali de a rămâne conectați și de a sprijini elevii, rolul integral al educației în societatea noastră este incontestabil. Legătura dintre elevi și profesori este baza unei educații de calitate – și această conexiune și implicare trebuie să persiste, indiferent de cadrul fizic. A apărut o nouă paradigmă a educației, cu potențialul învățării fluide, centrate pe elev, nelimitată de timp sau spațiu.