Guvernare/Licitatii — June 17, 2020 at 2:27 pm

În ce condiții își poate modifica operatorul contractul de telefonie, internet sau televiziune?

by

image005Modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului. Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), are obligația să își informeze abonații despre conținutul modificărilor, prin intermediul unei notificări, cu cel puțin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunța la contract fără a plăti despăgubiri.

Transmiterea notificărilor

Notificarea privind intentia de a modifica unilateral contractul trebuie sa fie transmisa de operator printr-unul din urmatoarele mijloace:
· e-mail
· SMS
· contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz in care va fi insotita de un SMS si/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificarii.
· fax
· scrisoare.

Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificarii trebuie sa asigure transmiterea integrala a textului acesteia, fara a face trimitere la alte surse de informare.

banner_redhatCe, cum și unde reclami

Daca furnizorul a modificat contractul fara sa te notifice sau nu te-a informat despre posibilitatea de a denunta contractul fara penalitati, ANCOM poate lua masuri. Sesizarile pot fi trimise prin mijloacele mentionate in sectiunea Sesizeaza ANCOM!

InfoCentru ANCOM

Poti afla mai multe detalii despre contractele incheiate cu operatorii si despre informatiile pe care acestia sunt obligati sa le publice pe site-urile proprii de internet, consulta InfoCentrul ANCOM, aici.

Site-ul InfoCentru, creat de ANCOM, pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune) si serviciile postale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.