Huawei Consumer Business Group România împărtășește cu publicul larg, dar mai ales cu pasionații de fotografie, cele mai bune lucrări înscrise în ediția de anul trecut a competiției Huawei Next-Image. Direcțiile creative care stau la baza celor mai reușite fotografii le pot fi utile celor care plănuiesc să participe la concurs anul acesta. Termenul limită pentru înscrieri este 31 iulie, ora 20:00, ora României.
Fotografierea este ca o călătorie care necesită o pregătire a echipamentului și a întregului concept. În cazul concursului Huawei Next-Image, echipamentul este chiar smartphone-ul HUAWEI, însă, în ceea ce privește direcția creativă, este nevoie de un concept bine pus la punct. Fie că un utilizator alege să surprindă un portret, o fotografie de natură, o imagine în mișcare sau o compoziție unică, trebuie să știe că inspirația este la fiecare pas. Poate se ascunde chiar în lucrările înscrise anul trecut în competiție.
O nouă aventură, alături de telefonul personal HUAWEI
Provocarea pentru cei care plănuiesc să se înscrie în competiție este să încerce noi funcții ale camerei, să redescopere lumea din jur și să o surprindă în cele mai neobișnuite unghiuri. După cum a menționat și juriul ediției anterioare, emoțiile evocate de fotografie determină valoarea acesteia. Tot ce trebuie să facă participanții este să exploreze diferite direcții de fotografiere cu smartphone-ul.
Un truc util pentru cei care vor să își înscrie lucrările în ediția de anul acesta este să arunce o privire peste lucrarea câștigătorului de anul trecut, care surprinde cadru cu cadru momentele de așteptare dinaintea nașterii unui nou membru al familiei, exprimând diversitatea de emoții care apar odată cu acest moment: de la anxietatea provocată de așteptarea pe un coridor de spital, până la momentul culminant în care mama își ține în brațe bebelușul. Acesta ar pute fi un exemplu perfect de storytelling prin fotografie.
Scurt ghid pentru a parcurge harta emoțiilor
Deși se înscrie în categoria artelor vizuale, fotografia nu este axată doar pe acțiunea de a fi privită, ci mai degrabă pe generarea de emoții. Fotografi de renume mondial repetă faptul că o imagine care nu evocă nicio trăire pentru cel care o realizează, nu va evoca nici pentru alții. Desigur, gusturile sunt pur subiective, dar emoția rămâne ceva ce ne caracterizează pe toți, indiferent de simțul estetic pe care îl avem.
În ediția anterioară a concursului, a fost evidențiat faptul că emoția transmisă este crucială pentru a intra în posesia Marelui Premiu. Cu siguranță că și în acest an este esențial ca fiecare participant al Huawei Next-Image Awards să impresioneze juriul și publicul cu autenticitatea fotografiilor și să îi ghideze pe calea emoțiilor către povestea surprinsă prin intermediul acestora.
Momentul perfect pentru fotografiere trebuie așteptat
Fotografii profesioniști își îmbunătățesc în mod constant abilitățile, bifând anumite puncte cheie pe „harta succesului”. Înainte de a începe să fotografieze, ei stabilesc setările camerei și planifică modul în care ar dori să ghideze povestea și în ce condiții va fi realizată. Declanșarea este doar o fracțiune din ceea ce înseamnă o imagine perfect compusă, cu un mesaj emoționant. Potrivit spuselor lui Henri Cartier-Bresson, o fotografie este întotdeauna gândită înainte și după ce este făcută. Abia atunci când momentul perfect sosește, declanșatorul trebuie apăsat.
O călătorie emoționantă
O călătorie nu înseamnă neapărat mișcare în spațiu. Poate fi și o redescoperire a drumului către oamenii dragi și emoțiile care ne conectează cu ei. Fotografia de portret este o modalitate foarte bună de a ne apropia de persoana prezentată și de a evidenția relația dintre model și fotograf. Un mic sfat înainte de a fotografia: ochiul privitorului va urmări persoana fotografiată, astfel că trebuie luate în calcul elementele expuse și eliminate cele inutile. Este important ca fotograful să intre în pielea modelului și să creeze o atmosferă confortabilă, încurajând dezvăluirea adevăratei personalități. Fotografia care a câștigat anul trecut, parte din categoria Faces, reflectă perfect acest lucru.
Fotografiile și videoclipurile pot fi înscrise în cele șase categorii distincte, descrise mai jos:
• Near Far: Camera smartphone-ului poate fi folosită pentru a surprinde detalii inedite și perspective diferite, indiferent dacă persoana din spatele camerei se află în interior sau afară.
• Good Night: Utilizatorii pot surprinde cadre noaptea sau într-un mediu cu lumină scăzută, care să transpună atmosfera momentului în imagini.
• Hello, Life!: O imagine valorează cât o mie de cuvinte. Utilizatorii pot surprinde și împărtăși o emoție sau o sursă de inspirație din viața de zi cu zi.
• Faces: Experiment despre identitatea și puterea fotografiei de portret. Utilizatorii pot surprinde portretele celor apropiați.
• Live Moments: Utilizatorii pot filma și regiza un scurt film realizat cu telefonul mobil de până la 10 minute, care să surprindă o poveste sub forma unor imagini în mișcare.
• Storyteller: Utilizatorii pot folosi o serie de fotografii pentru a exprima emoții și a spune o poveste personală. Povestea trebuie să includă 3-9 imagini.
În plus, fiecare participant poate câștiga următoarele premii în competiția globală:
1. Marele Premiu: Fotograful anului (3 câștigători)
• NEXT-IMAGE Creation Fund în valoare de 10.000 de dolari (înainte de impozitare)
• Un smartphone Huawei P40 Pro (8GB+256GB, culoare aleatorie)
• Diplomă de merit în format electronic
2. Câștigătorii categoriilor (15 câștigători)
• NEXT-IMAGE Creation Fund în valoare de 1.000 de dolari (înainte de impozitare)
• Un smartphone Huawei P40 Pro (8GB+256GB, culoare aleatorie)
• Diplomă de merit în format electronic
3. Locul al doilea (50 câștigători)
• Un smartphone Huawei P40 Pro (8GB+256GB, culoare aleatorie)
• Mențiuni de onoare (5 câștigători)
• Diplomă de merit în format electronic.
Mai multe informații despre Huawei Next Image 2020 și înscriere, aici: https://gallery.consumer.HUAWEI.com.