Adevărul conținut în zicala „nevoia este mama învățăturii” este dovedit încă o dată de pandemia de COVID-19. Oameni din toate părțile globului au fost nevoiți să facă schimbări drastice și rapide în viața loc, ceea ce duce la un val incredibil de schimbare în toată lumea.
În ultimii 20 de ani evoluția a fost constantă în domeniul IT. La început, departamentul de IT funcționa discret ca suport pentru business, iar acum a devenit un element esențial pentru schimbare. Obligată de noile condiții, evoluția a făcut un salt în ultimele luni și a devenit critică pentru companie – s-a transformat în linia care a ținut laolaltă companiile, societatea și familiile.
În ciuda imaginației, tehnologia nu poate (încă) să prevină pandemii, dar poate să prevină extinderea virușilor prin posibilitatea oferită angajaților de a lucra de acasă, în siguranță. Tehnologia permite accesul tuturor celor implicați la informații și la luarea de decizii rapide de oriunde, în siguranță și securitate.
Toate acestea sună bine, dar au nevoie de acces neîntrerupt la date și, în unele cazuri, informație în timp real. Un sistem ce poate fi asigurat doar printr-un management integrat al datelor, întins peste nenumărate puncte de acces ce ajung până la cloud. De aceea, concentrarea pe sistemul de date a devenit o necesitate nu doar pentru a rămîne competitiv, dar și pentru a susține dezvoltarea viitoare a companiei.
Să nu uităm încă că drumul către o companie bazată pe date ca active corporative este complex și dificil. Risul și oportunitatea sunt vizibile de la început, dar de unde porniți? Și cum veți conduce compania pe drumul de transformare digitală? Răspunsul vine printr-un proces în patru pași.
Strategia de transformare bazată pe date a Fujitsu utilizează abordarea de co-creare a unui plan de execuție axat pe afacerea clientului și cerințele sale unice.
Pasul 1: Definirea bazei pentru transformarea prin date
Primul pas este crearea bazei de plecare pentru planul de transformare digitală. Identificarea părților interesate importante – a unui senior și a unor specialiști din companie și a experților din Fujitsu.
Echipa va evalua situația distribuirii datelor în companie de la fiecare terminal până la cloud și va analiza aplicația, infrastructura fizică și virtuală, ca și tipul datelor utilizare și modul de utilizare. Astfel se vor evidenția constrângerile operaționale, lacunele potențiale care pot avea un impact asupra rezulatelor dorite prin transformarea digitală.
Stabilirea bazei de pornire a proiectului oferă posibilitatea definirii rezultatelor dorite de companie și criteriile de succes, astfel încât să fie creat planul pentru viitoarea arhitectură de date.
Pasul 2: Proiectarea viitoare arhitecturi de date
În continuare, este proiectată arhitectura de date care trebuie să aibă un design infailibil care nu doar asigură disponibilitatea datelor, dar le și protejează. Se determină astfel dacă volumul de date este potrivit pentru un sistem local sau unul în cloud. Sau unul hibrid.
Conform analiștilor din industrie, 90% dintre organizații vor adopta infrastructuri hibride până la sfrșitul lui 2020. Iar până în 2022, mai mult de 50% dintre datele generate de o companie vor fi create și procesate în afara centrului de date local, cifră care va crește până la 75% în 2025.
Procesul de monetizare a datelor presupune luarea în considerare a multor aspecte, de la specificațiile aplicației până la cerințele de procesare a volumului de date, securitate și caracteristicile serviciilor. Pasul doi ia în considerare toate aceste aspecte în proiectarea arhitecturii și asigură modelul de livrare corect al sarcinilor de lucru.
Pasul 3: Construirea mediului bazat pe date
Datele au o valore măsuruabilă în bani, de aceea protejarea lor este o prioritate de top pentru asigurarea continuității afacerii. Arhictecturile de date distribuite sunt mai dificil de protejat deoarece implică rețele externe și cloud-uri publice, ceea ce necesită noi abordări ale securității..
În consecință, trebuie implementat un concept de securitate holistică pentru a fi sigur că datele companiei au un back-up rezuperabili, care protejează integritatea datelor și cerințele de conformitate legale.
Pasul 4: Extragerea valorii datelor
Ultimul pas este cel de extragere a valorii din date. Pentru a debloca această valoare, pe lângă simplificarea procesului de colectare și integrare a datelor, este important să se folosească tehnologia potrivită cu seturile de competențe pentru a se asigura o implementare eficientă.
Capabilitățile Inteligenței Artificiale (AI) și cele de machine learning îmbunătățesc luarea de decizii și accelerează procesele de afaceri, cu potențialul de a elimina sarcinile repetitive și de a genera fluxuri suplimentare de venituri. O soluție optimă poate oferi mai mult timp pentru activitatea de bază și asigură un avantaj competitiv companiei.
De ce este relevant acest lucru?
De dragul argumentației, putem presupune că organizația utilizează, în prezent, 15% din datele disponibile pentru luarea de decizii, înseamnă că 85% dintre date sunt neexploatate. Dacă ignorați 85% dintre date, iat competitorii accesează 50% din datele lor, este evident că sunteți în dezavantaj.
Analiza datelor mai „relevante” se traduce printr-un avantaj competitiv clar în luarea deciziilor corecte de business, astfel încît compania să răspundă rapid la dinamica pieței și a clienților. Iar aceasta înseamnă că investiția într-o transformare bazată pe date va ajuta compania să rămână relevantă în piață.