Cu ocazia ediţiei recent încheiate a forumului său global, Fujitsu, unul din cele mai importante nume din universul tehnologic, a anunţat că va continua dezvoltarea de produse care să satisfacă nevoile clienţilor, însă aceste produse vor fi concepute tot mai mult în funcţie de cerinţele ecosistemului actual şi ale celui viitor. În acelaşi timp, produsele Fujitsu vor avea în spate o puternică activitate de consultanţă depusă de angajaţi pentru înţelegerea cât mai bună a nevoilor reale ale clienţilor. Oamenii de vânzări vor fi aproape de clienţi pentru a-i ajuta să parcurgă cât mai lesne drumul transformării digitale.
Din punctul de vedere al tehnologiei, în actualul univers dominat de pandemia de coronavirus, au fost observate patru tendinţe majore. Prima tendinţă este legată de impactul asupra lanţului global de aprovizionare-desfacere. A doua tendinţă este legată de accelerarea mobilităţii. A treia tendinţă este legată de relevanţa tot mai mare a IT-ului oferit ca serviciu. A patra tendinţă este legată de importanţa datelor.
În ceea ce priveşte mobilitatea, schimbarea dramatică a modului de lucru către lucrul de la distanţă a dus la creşterea dramatică a cererii, atât pentru dispozitive mobile, cât şi pentru acces. Această situaţie evoluează pe două planuri: creşterea nevoii de tot mai multe dispozitive mobile şi modificarea infrastructurilor firmelor către infrastructuri virtuale tot mai puternice.
„Oferirea IT-ului ca serviciu reprezintă o tendinţă care nu a debutat în pandemie”, a declarat Christian Leutner, Head of Product Sales Europe Fujitsu. „Actuala criză a deschis însă ochii oamenilor asupra beneficiilor induse de consumul de IT bazat pe gradul lui de utilitate. În acest context, devine extrem de importantă balansarea consumului de tehnologie cu structura de cash flow. Au existat două mişcări generale în acest sens. Unele firme au fost nevoite să diminueze zona de operaţii din pricina perioadei de lockdown. Alte firme au crescut masiv în termeni de zile. Chiar dacă s-a apelat în acest sens la mediile de cloud public, este evident că volume imense de date se află încă în seifurile de date ale firmelor. De aceea, devine limpede că balansarea acestor date existente on-premises şi în medii cloud va deveni elementul cheie pentru mediile hibride IT de lucru de mâine”.
În fine, s-a văzut clar că firmele care pun accent pe date, aşa numitele afaceri antrenate de date, au fost capabile să răspundă mai rapid situaţiei stresante generate de pandemie.
Fujitsu acţionează pe baza acestor tendinţe evidenţiate din punct de vedere al portofoliului de produse. De aceea vor continua investiţiile în produsele care şi-au dovedit valabilitatea, cum ar fi portofoliul de sisteme integrate Primeflex, care pot acţiona ca blocuri integrate de accelerare a transformării către mediul digital. Pe urmă există gama de produse de mobilitate, cum ar fi notebook-urile, care vor continua să fie în frunte din punct de vedere al mobilităţii, productivităţii şi securităţii.
„Vom continua să rafinăm acest portofoliu de produse prin fuziunea dintre tehnologiile Fujitsu existente şi tehnologiile existente în ecosistemul nostru de parteneri”, a spus Leutner. „De exemplu, în zona echipamentelor de stocare, tehnologiile dezvoltate de partenerul nostru tradiţional Netapp şi noii noştri parteneri de tip start-up vor continua să modernizeze gama noastră de produse Eternus.”
„Odată cu datele, vine şi era inteligenţei artificiale şi cea a procesării de mare performanţă (HPC). Ca atare, vom extinde protofoliul nostru de servere Primergy cu noua serie de produse Primergy GX. Alimentate de procesoare AMD, aceste servere vor fi construite pentru fluxuri de lucru de tip machine learning. De asemenea, lucrăm intens pentru a aduce tehnologia noastră Fugaku, destinată supercomputerelor, în Europa. Nu în ultimul rând, vom lansa în curând un hub pentru ecosistemul nostru de parteneri, care ne va permite să adresăm mai bine piaţa împreună cu partenerii noştri şi să dezvoltăm soluţii mai bine croite pe nevoile specifice ale fiecărei industrii.”