Expert IT — November 23, 2020 at 9:12 am

Accelerarea transformării ca şi cheie a succesului

by

Transformarea digitală devine aproape o obligativitate pentru supravieţuire într-o economie globală marcată de pandemia Covid 19 şi, după toate indiciile, într-o lume post pandemie schimbată din temelii. Însă fundamental aici este ritmul în care se petrece această transformare.

Digital Channel Summit EMEA 2020_1„Vedem constant faptul că firmele de succes în această perioadă accelerează transformarea digitală”, a spus Karsten Winther, VP Sales EMEA, Vertiv, în cadrul Digital Channel Summit EMEA 2020, un recent forum dedicat transformării digitale de către această companie, un jucător global pe piaţa IT. „Însă lucrurile nu se petrec de-a lungul unui simplu curs liniar. Este nevoie de menţinerea unui echilibru între accelerarea transformării, ca o pedală apăsată a unei maşini de curse, şi rezistenţa în faţa pericolelor, adică pedala de frână folosită la schimbarea în siguranţă a vitezelor. E nevoie şi de frână deoarece realitatea arată că lumea digitală este mult mai plină de pericole, fie şi numai dacă ne referim la atacurile cibernetice, decât lumea de dinainte”.

Este contextul în care oficialul Vertiv sfătuieşte pe toată lumea să crească rezistenţa prin redundanţa sistemelor şi operaţiilor efectuate. Iar una din căile de creştere a redundanţei este aceea a alegerii unor parteneri IT care să îndeplinească o serie de criterii esenţiale. Mai exact, aceşti parteneri trebuie să dispună de un know-how digital vast, trebuie să poată adăuga valoare prin soluţiile propuse şi trebuie să fie capabili să genereze soluţii tot mai personalizate, deoarece în universul digital cheia majoră a diferenţierii este reprezentată de personalizare.

„Vorbim de creşteri substanţiale de cheltuieli cu tehnologii digitale”, a adăugat Margarete McGrath, Chief Digital Officer EMEA, Dell, unul din partenerii importanţi Vertiv din cadrul evenimentului. „Iar această creştere este şi mai pronunţată în sectorul bancar, aşa cum am putut observa noi la Dell. În plus, pandemia a arătat în mod clar o creştere a receptivităţii faţă de problemele tot mai mari generate de nevoia de securitate”.

Oficialul Dell a adăugat că un imens potenţiator al acestei transformări este fenomenul Internet of Things. Plecând de la realitatea existenţei, în medie, a unui număr de zece dispozitive inteligente per gospodărie doar în Marea Britanie, McGrath a avertizat că un astfel de număr va creşte dramatic în perioada următoare. Iar dacă la asta se adaugă tendinţa clară de transfer tehnologic către ceea ce se numeşte edge computing, adică procesarea completă a datelor cât mai aproape de dispozitivele folosite, dimensiunea complexităţii transformării digitale abia începe să se întrezărească.

„Aş mai adăuga ceva aici”, a subliniat oficialul Dell. „Practic, toate firmele au devenit în pandemie firme IT. La asta a dus în special lucrul la distanţă, care a schimbat enorm gradul de adoptare tehnologică în cadrul firmelor, chiar şi al celor care înainte nu foloseau tehnologii digitale. Devine evident, aşadar, că viitorul va fi bazat pe soluţii de colaborare. Aş merge până acolo încât să afirm că, în universul IT cel puţin, firmele au trecut deja, ca urmare a pandemiei, de la statutul clar de vendor de soluţii la cel de partener pentru clienţii lor”.