Nu încape nicio îndoială că siguranţa pacientului ar trebui să fie un criteriu esenţial în domeniul sanitar. Asigurarea acestei siguranţe este realizată de companiile medicale pe diverse căi. Unele practici de siguranţă înseamnă asigurarea furnizării de tratamente şi medicamente corecte, altele înseamnă proceduri de asigurare a siguranţei fizice a pacienţilor, altele înseamnă procese de urmat pentru comunicarea adecvată a informaţiilor despre pacient, iar altele reprezintă combinaţii între cele de mai sus.
De ce ar fi, în acest context, siguranţa informaţiilor despre pacienţi esenţială? Orice dosar medical de pacient conţine informaţii sensibile precum diagnostice medicale, documente ale furnizorului de servicii, informaţii financiare şi de facturare. Este uşor de imaginat ce ar însemna păstrarea unor asemenea documente în condiţii impropri, care să permită sustragerea facilă a unor asemenea date.
Furnizorii de servicii de sănătate au responsabilitatea de a furniza măsuri de securitate cibernetică la cel mai înalt nivel. Iar furnizorii de tehnologie, precum Allied Telesis, unul din cei mai mari jucători globali de pe piaţa reţelelor inteligente de date, vin în ajutorul lor. Prin utilizarea de soluţii precum Autonomous Management Framework şi self-defending networks, firmele pot oferi protecţia de care au nevoie pacienţii şi pot simplifica procesele de securitate. Astfel de soluţii funcţionează cu firewall-urile existente pentru a oferi cel mai ridicat nivel de protecţie posibil.
Educarea angajaţilor reprezintă o altă cale prin care firmele de sănătate îşi pot proteja pacienţii. Cele mai multe incidente de securitate provin din interiorul reţelei unei companii. Ca atare, angajaţii trebuie instruiţi pe această temă. De exemplu, folosirea corectă a dispozitivelor personale la lucru include comunicaţii cu alţi furnizori, dar nu include utilizarea de platforme de social media care oferă vulnerabiliăţi cibernetice.
Un alt subiect fierbinte în domeniul sanitar este reprezentat de satisfacţia pacienţilor. Deşi importantă, calitatea actului medical nu este singurul factor care contribuie la satisfacţia pacienţilor. Calitatea de ansamblu a şederii pacientului în cadrul unităţii de sănătate contribuie decisic la nivelul de satisfacţie. Dacă un pacient este dotat cu o reţea securizată pentru vizite de la distanţă ale medicilor şi are garantată securitatea datelor medicale şi financiare personale, aprecierile legate de calitatea serviciului medical nu au cum să fie decât pozitive.
Recenta explozie a telemedicinei a arătat cât de importantă este securitatea cibernetică. Orice pacient care are senzaţia că îi este compromisă confidenţialitatea va fi mai puţin dispus să discute problemele proprii de sănătate în mediul virtual şi să ia parte la vizite virtuale ale medicului.
De aceeea, furnizorii de servicii de sănătate trebuie să folosească produse şi soluţii care să garanteze securitatea pacienţilor. Bazarea pe tehnologie în domeniul sanitar devine o tendinţă care se va accentua în timp. Iar pe măsură ce creşterea volumului de servicii online va continua, furnizorii de servicii de sănătate vor trebui să fie la curent cu actualizările de securitate cibernetică pentru a se asigura că pacienţii lor primesc cele mai noi produse şi soluţii de securitate disponibile.