PROFI, reţeaua de supermarketuri şi magazine de proximitate, introduce chatboți pentru simplificarea proceselor de resurse umane prin intermediul chatboţilor DRUID. Soluţia este proiectată şi implementată de către PwC România, partener strategic DRUID.
Proiectul de implementare de chatboţi a fost inițiat ca urmare a nevoii reţelei PROFI de a le oferi şefilor celor aproape 1.400 de magazine și centre logistice din teritoriu o soluţie prin care activităţile administrative de resurse umane, mari consumatoare de timp, să fie automatizate.
Rulajul de personal la nivelul celor 16.000 de salariaţi distribuiţi în teritoriu presupunea o activitate administrativă intensă pentru şefii de magazine, responsabilii centrelor logistice și personalul din departamentul Resurse umane. Fiecare şef de magazin trebuia să completeze manual în sistemele interne fişele de angajare, informaţiile necesare contractelor de munc㸠evidenţa angajaţilor, pontaje interne şi alte activităţi specifice resurselor umane.
”Soluţia propusă de PwC a presupus proiectarea şi antrenarea unui chatbot integrat cu sistemele de resurse umane, dar şi cu roboţi UiPath pentru automatizarea tuturor activităţilor legate de generarea contractelor de muncă şi integrarea personalului în companie”, a explicat Gabriel Voicilă, Partener Tehnologie, PwC România.
Astfel, chatbotul preia automat, prin scanare, cu ajutorul Optical Character Recognition (OCR), datele de identificare din cartea de identitate, completează împreună cu candidatul restul informaţiilor necesare din nota de informare şi fişa de angajare, apoi trimite contractul de muncă. Fiecărui nou angajat i se creează automat un dosar electronic cu toate documentele asociate, astfel încât eventualele notificări referitoare la stadiul de înrolare a noilor angajaţi să fie trimise și cât mai multe informații să poată fi accesate rapid. De asemenea, chatbotul va oferi asistență, prin automatizarea generării de adeverinţe.