În contextul actual al schimbărilor generate de Covid-19, se estimează că vânzările online vor crește cu peste 40% de Black Friday-ul din acest an și se vor prelungi pe toată durata lunii noiembrie, potrivit datelor Bonusway, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de cashback din Europa.
Anul acesta, tot mai multe companii participă la Black Friday pentru a-și crește veniturile având în vedere noul climatul economic. Cifrele reale ale vânzărilor din data de 11.11 de Singles Day prevăd o creștere mare atât pentru Black Friday-ul Românesc, dar și pentru cel American.
Singles Day, cel mai mare eveniment de cumpărături din lume organizat în data de 11 noiembrie, a dat startul lunii anuale de cumpărături, vânzările depășind 74 miliarde de dolari, aproape dublu față de anul anterior. Pe baza acestor vânzări, perioadele de Black Friday din 13.11 și 27.11 vor urma acest trend în această lună. Deși Singles’ Day este un fenomen relativ nou în România, rolul său este semnificativ la nivel internațional.
În 2019, cumpărătorii au cheltuit 38 de miliarde de dolari de Singles Day în Alibaba, comparativ cu doar 16,8 miliarde de dolari în Black Friday și Cyber Monday. Conform statisticilor Bonusway, vânzările de Singles ’Day, în special pe piețele din Europa de Est, au fost de zece ori mai mari decât într-o zi obișnuită de cumpărături. Anul acesta, în România, vânzările online de Singles ’Day s-au triplat față de o zi normală. În 2019, vânzările de Black Friday au fost de cinci ori mai mari în comparație cu o zi normală.
Anul acesta, popularitatea Singles Day a continuat să crească, vânzările în România înregistrând o creștere de 20% față de vânzările companiei de anul trecut prin intermediul platformei cashback. Vânzările de Single’s Day au fost în continuare cele mai mari în magazinele chinezești, în special AliExpress, dar anul acesta și magazinele locale au avut campanii de Singles Day, unele chiar dublându-si vânzările față de 2019. Până în momentul de față, statisticile Bonusway arată că de Black Friday-ul românesc au fost la mare căutare bunurile de consum cu mișcare rapidă (produsele cosmetice, de igienă), electronicele și alte ”cadouri grele”, iar în ziua de 13.11 vânzările au fost de șapte ori mai mari decât într-o zi obișnuită, în creștere față de 2019.
„Singles Day și cele două perioade de Black Friday vor transforma complet comerțul electronic din România în acest an”, spune Ionela Cioaca, Country Manager Bonusway Romania. „Am văzut o creștere de 50% a magazinelor care s-au alăturat platformei Bonusway în timpul primei jumătăți ale acestui an, fie pentru a găsi noi oportunități de creștere în timpul noii normalități, fie pentru a supraviețui. Acest lucru evidențiază faptul că tot mai multe companii se vor orienta către online pentru a contracara pandemia ”, continuă Ionela Cioaca.
Anul acesta, până în momentul prezent multe oferte de Black Friday care anterior atrăgeau consumatorii către magazinele fizice au apărut online pe tot parcursul lunii noiembrie. Cu COVID-19 care generează incertitudine asupra economiei și pierderi ale locurilor de muncă din întreaga lume, există șanse mari ca și consumatorii să aibă mai puțin de cheltuit – sau cel puțin să cheltuiască mai atent în acest an. Cu toate acestea, cu magazinele închise, tot mai mulți consumatori se vor îndrepta către online pentru a-și începe sezonul sărbătorilor.
„În multe țări europene, vânzările de Black Friday se așteaptă să se dubleze față de anul precedent. România va cunoaște, de asemenea, o tranziție din ce în ce mai puternică în cumpărăturile online chiar înainte de Crăciun, iar vânzările de Black Friday sunt prognozate să crească cu mai mult de 40% ”, spune Ionela Cioaca de la Bonusway.