Esential — December 30, 2020 at 10:00 am

Proiectele 5G de anul viitor vor depinde de viteza revenirii economice

by

Creative background, male hand holding a phone with a 5G hologram on the background of the city. The concept of 5G network, high-speed mobile Internet, new generation networks. Copy space, Mixed media.Un raport emis în aceste zile de Asociaţia GSM (GSMA), una din cele mai cunoscute entităţi din universul mobilităţii, arată că, deşi succesul 5G pe termen lung este garantat, progresele pe termen scurt ale acestei tehnologii vor depinde de fiecare ţară în parte şi de viteza de recuperare post-pandemie.

Raportul afirmă că nu mai puţin de 113 operatori de telefonie mobilă au lansat, la nivel mondial, reţele 5G în 48 de ţări diferite. În plus, GSMA susţine că în următorii cinci ani, majoritatea cheltuielilor operatorilor (adică 80%, însemnând circa 890 miliarde USD) se va îndrepta către extinderea 5G.

În ceea ce priveşte consumatorii, GSMA se aşteaptă ca procentul global de adopţie a acestei tehnologii să atingă 20% până în 2025. Liderii actuali îşi vor păstra poziţia de acum, cei mai mulţi consumatori provenind din Statele Unite, China, Coreea de Sud, Japonia, Australia, statele din zona Golfului şi unele ţări din Europa.

Cu toate astea, adopţia pe termen scurt a tehnologiei va depinde de măsura în care ţările individuale îşi pot reveni din consecinţele economice ale pandemiei sanitare. Şi asta deoarece mulţi consumatori au avut parte de reduceri de venituri şi unii au rămas chiar fără locuri de muncă, ceea ce înseamnă că bugetele de consum alocate tehnologiei au suferit o lovitură majoră.

Pe de altă parte, ceea ce ar putea ajuta la accelerarea gradului de adopţie ar fi preţurile în scădere ale telefoanelor inteligente pregătite de 5G. Un studiu publicat de aceeaşi asociaţie a arătat că, urmare a acestui motiv, aproape 37% din consumatori la nivel mondial intenţionează să treacă la 5G în viitorul apropiat, faţă de doar 30% cu un an în urmă. În orice caz, tehnologia 4G va continua să rămână tehnologia preferată de mobilitate timp de ani de zile de acum înainte, iar trecerea majorităţii consumatorilor la noua tehnologie va necesita încă mult timp şi multe eforturi de convingere.

Tags