Când vine vorba de automatizarea proceselor robotizate (RPA), găsim puține industrii care au adoptat tehnologia la fel de mult ca cea a serviciilor financiare. Întreprinderile din acest sector se ocupă de o serie de date și trebuie să evolueze în mod constant pentru a satisface așteptările constante ale clienților – toate acestea rămânând în conformitate cu standardele stricte de reglementare.
RPA s-a dovedit deja incredibil de benefic pentru industria serviciilor financiare. Nu este neobișnuit ca acești „roboți” digitali să economisească întreprinderilor mii de ore de muncă, automatizând multe dintre sarcinile lor banale, repetitive și manuale intensive.
Așadar, nu este o surpriză faptul că un studiu McKinsey din 2017 a prezis că al doilea val de RPA, care urmează să apară în anii următori, va automatiza până la 25% din funcțiile băncii.
Cu toate acestea, în ciuda faptului că valoarea software-ului este bine stabilită cu liderii de afaceri, revoluția mașinilor nu a reușit să se realizeze. În prezent, doar 4% dintre organizații au mai mult de 50 de roboți, ceea ce înseamnă că marea majoritate nu profită din plin de puterile transformatoare ale automatizării. Acest lucru se datorează adesea inițiativelor de automatizare silențioase care sunt dificil de scalat și tensiunilor tot mai mari între oameni și mașini la locul de muncă.
Deci, cum puteți sparge plafonul automatizării pentru a vă ajuta organizația să profite de avantajele automatizării? Iată șapte șapte sfaturi despre cum să faci asta!
Identificați-vă nivelul dorit de automatizare
Primul pas este de a afla cât de ambițioasă doriți să fie inițiativa dvs. Aceasta va fi lumina de ghidare după ce începeți să construiți un program de automatizare a scalării, deci este esențial să faceți acest lucru corect.
Cel mai simplu mod de a realiza acest lucru este de a evalua procentajul adecvat pentru automatizarea în cadrul întreprinderii. Aceste date pot fi apoi extrapolate într-un model financiar personalizat, care va contura avantajul la nivel înalt al îndeplinirii acestei ambiții.
Încorporați o strategie de automatizare
Când vine vorba de RPA, începe de sus. Aceasta înseamnă că liderii nu numai că trebuie să se angajeze într-o abordare bazată pe automatizare, ci trebuie, de asemenea, să încorporeze factorii determinanți pentru această schimbare la toate nivelurile din cadrul organizației.
Recomandarea este de a ajusta bugetele și de a alinia obiectivele și compensarea aferentă, pentru a ajunge la rezultatul dorit.
Nu încercați să vă căsătoriți de la prima întâlnire
Nu puteți supraestima efectul profund pe care automatizarea îl poate avea asupra întreprinderii dvs. Deci, în loc să intrați într-un plan de automatizare prea ambițios, poate fi inteligent să-l abordați etapizat.
O abordare recomandată ar fi adoptarea principiilor de etapizare agile cu investiții inițiale și recompense reduse care cresc în iterații, pe măsură ce scalele proiectului, competența și încrederea cresc.
Selectați partenerul potrivit
Configurarea inițială pentru un proiect RPA poate fi complexă și confuză. Există presiuni pentru ca avantajele automatizării să fie realizate rapid, creând o fereastră de 12 până la 24 de luni și, în consecință, acest lucru necesită echipe de livrare considerabile.
Majoritatea întreprinderilor se vor lupta pentru a obține rezultatul dorit în acest interval de timp fără ajutor. Deci, este important să alegeți un partener care să înțeleagă nevoile afacerii dvs. și care vă poate ajuta să vă ghidați în acest proces.
Automatizează apoi optimizează
La început, automatizarea proceselor de afaceri poate fi descurajantă, dar încercați să evitați angajamentele îndelungate bazate pe consultare, deoarece acestea pot adăuga costuri semnificative eforturilor.
În schimb, încercați să vă transformați procesele optând pentru o strategie automată, apoi optimizată, folosind instrumentele de descoperire automată a proceselor ori de câte ori este posibil.
Creați modelul de operare corect de automatizare
Componentele esențiale ale modelului de operare ar trebui să se extindă pe tradiționalul CoE și să aibă funcții dedicate pentru activitățile Plan (CoE și Guvernare), Schimbare (Fabrica de automatizare și Academia de automatizare) și Executarea (Centrul de operațiuni robotice). Acest lucru va asigura automatizarea este acceptată pe scară.
Gestionați schimbarea abilităților
Ca și în cazul revoluțiilor industriale anterioare, întreprinderile vor suferi schimbări masive de calificări, pe măsură ce forța de muncă cu profil de competențe redundante este înlocuită cu noile abilități necesare. Dacă nu este gestionat corect, acest lucru ar putea înstrăina baza angajaților dvs. și ar putea limita sever eficacitatea programului, deci este important să planificați în consecință.
Aceste șapte sfaturi au fost obținute din ani de experiență în lucrul cu mărci financiare globale, dar RPA evoluează constant și devine mai accesibil în fiecare zi.
Mai multe detalii găsiți aici.