TCL, unul dintre cei mai mari producători de dispozitive electronice de consum și printre principalii jucători din industria TV la nivel mondial, în parteneriat cu CSA (Institutul de Știință și Analiză a comportamentului consumatorilor), a realizat un amplu studiu dedicat cercetării relației de consum preferate de europeni în raport cu seturile lor TV.
Datele au evidențiat o creștere exponențială a utilizării televizorului, dat fiind contextul pandemic global, care a avut ca urmare impunerea de interdicții de circulație și restricții de mobilitate și interacțiune în scopul prevenirii răspândirii coronavirusului, în majoritatea statelor lumii. Astfel, televiziunea a redobândit importanță în viața de zi cu zi a oamenilor și a redevenit un jucător puternic pe piață. Studiul arată o intensificare a obișnuințelor de consum în materie de TV pentru statele europene, precum și o creștere a numărului de ore petrecut în fața ecranelor în perioada Sărbătorilor de Iarnă.
Sărbători petrecute în format virtual
51% dintre europenii intervievați s-au declarat încântați de ideea de a petrece timp cu cei dragi în fața televizorului, iar o familie din patru a declarat că în perioada sărbătorilor se va uita mai mult la televizor. În egală măsură, studiul a conchis că locul preferat pentru vizionare rămâne livingul, care este preferința principală a participanților la sondaj cu un procent covârșitor de 80%, devansând cu mult ideea de vizionare din dormitor (10%) sau bucătărie (1%).
Filmele și serialele sunt preferatele tuturor (83%) în materie de opțiuni de consum, urmate la distanță de programele de divertisment (48%), iar televiziunea rămâne sinonimă cu relaxarea în timpul sărbătorilor.
Marea surpriză a studiului este că 5% dintre europeni spun că își folosesc setul TV pe post de șemineu virtual, dovedind capacitatea infinită de utilizare a ecranelor inteligente. Totodată, datele punctează că o treime din europeni (în principal francezii și britanicii) își folosesc telefoanele pe post de interfață cu televizorul, pentru a accesa și distribui conținut, evidențiind legătura care trebuie să existe între smartphone-uri și televizoare pentru a fi competitivi pe piață.
Televizorul – cadoul ideal pentru întreaga familie
Statisticile arată că 97% dintre gospodăriile europene au deja un set TV. 87% dintre europeni mărturisesc că își folosesc televizorul cel puțin o dată pe zi pe tot parcursul anului, iar în UK, 33% spun că îl lasă pornit aproape non-stop. În plus, britanicii sunt campionii europeni și la achiziții, cu o medie de 2,1 față de 1,7 din alte state.
Mai mult, datele studiului confirmă că televizorul este cadoul ideal pentru întreaga familie, unul din doi europeni (59% în Germania) spun că au fost pregătiți să investească într-un televizor nou pentru sezonul sărbătorilor, pentru a se bucura de experiențe unice de vizionare prin cele mai moderne echipamente. Aceste date au avut impact imediat asupra vânzărilor de televizoare la nivel global și s-au reflectat în cifrele de vânzări înregistrate.
Smart TV-ul este cel mai bun
60% dintre europeni au Smart TV-uri, iar 72% din aceștia sunt tineri cu vârste sub 35 de ani, care preferă acest tip de televizor datorită caracteristicilor tehnice, în special celor de streaming video (70%) și catch-up TV (40%).
„Așa cum se poate observa clar prin acest studiu, sezonul festiv confirmă că seturile TV și, în special, Smart TV-urile, sunt combinația tehnologică unică de conținut (vizual și audio) care stimulează atât creativitatea, distracția, imaginația, cât și procesele de învățare. Acest lucru transformă televiziunea și, în mod deosebit, Smart TV-urile în partenerul ideal pentru consumatori, care astfel au la dispoziție instrumentul perfect pentru a împărtăși conținut și pentru a crea momente de neuitat alături de familie și prieteni”, declară Antoine Salome, Director European de Marketing – TCL, referindu-se la informațiile colectate ca urmare a studiului.
Studiul – promisiunea TCL de a fi cu adevărat aproape de consumatori
Studiul realizat de TCL în parteneriat cu CSA relevă implicarea companiei în a identifica corect și cuprinzător preferințele de consum ale oamenilor, în vederea dezvoltării de echipamente care să răspundă proactiv nevoilor și expectanțelor pieței și este o dovadă a devotamentul TCL față de clienții săi.
„În calitate de pionier în domeniul mini-led-urilor, promisiunea noastră față de consumatorii care sunt entuziasmați să urmărească cu drag filmele și serialele preferate este să le oferim imagine și sunet de cea mai bună calitate. O experiență pe care să nu o uite și pentru a îndeplini acest deziderat vom depune întotdeauna toate eforturile”, a adăugat Antoine Salome.
La studiu TCL & CSA au participat 3,083 de indivizi europeni.