INTERVIU — January 25, 2021 at 9:54 am

Avantaje competitive în spațiul digital

by

Pandemia Covid-19 a făcut transformarea digitală imperativă, în miezul schimbării fiind creativitatea umană. Directorii IT din firmele mari continuă să apese pedala de acceleraţie în cazul proiectelor de transformare digitală pe termen lung şi de mare amploare. Despre soluții digitale și serviciile digitale oferite în această perioadă am discutat cu Kostas Fiakas , Chief Strategy Officer al Inform Lykos Romania, furnizor de soluții specializate pe piețele Europei Centrale și de Est.

INFLKostasFiakas
Kostas Fiakas , Chief Strategy Officer al Inform Lykos Romania

Club IT&C: Dincolo de o metoda de lucru în vremuri de pandemie, ce avantaje aduc soluțiile dumneavoastră față de metodele clasice de lucru?
Kostas Fiakas: Astăzi, oamenii își petrec mai mult timp online pentru cumpărături, socializare sau căutarea informațiilor dorite, iar acest lucru a mutat accentul afacerilor către sursele digitale de venituri și canalele digitale. În special, creșterea economiei digitale a făcut oamenii să fie mai familiarizați cu produsele și serviciile de acest tip, ceea ce a determinat companiile să caute noi avantaje competitive în spațiul digital.
Serviciile digitale creează lucruri pe care alte activităţi nu le pot crea și în moduri care aduc un avantaj comparativ. Soluțiile INFORM dincolo de a fi un avantaj, în timpul restricțiilor pandemice, sunt mai mult decât atât.
Suntem un partener cu valoare adăugată pentru clienții noștri companii care doresc să ofere într-o călătorie digitală completă produsele și serviciile lor, într-un mod rapid și sigur clienților lor.

Club IT&C: Pandemia Covid-19 va trece la un moment dat. Anterior acesteia, multi clienți, în special din domeniul financiar-bancar, cereau continuarea interacțiunii umane cu furnizorul la diverse nivele. În ce măsură pot coabita soluțiile dumneavoastra cu cele clasice?
Kostas Fiakas: Soluțiile digitale coexistă deja de câțiva ani, cu cele clasice și se îmbunătățesc constant pentru a oferi cea mai bună experiență utilizatorilor.
Odată cu cele mai recente evoluții din lume, tranziția către medii și moduri de lucru mai digitalizate a urmat, cu schimbarea fundamentală a vieții de zi cu zi în același ritm accelerat. Cel mai dificil obstacol în cele din urmă, este factorul uman și mentalitatea generală a unei companii. Rezistența la schimbare în general, până în 2019, era un factor cunoscut. Recent, tranziția s-a accelerat în 2020, în principal datorită Covid-19.
De asemenea, pandemia a evidențiat valoarea tehnologiei informației, deoarece mulți oameni și companii au început să-și dea seama că are multe avantaje de oferit.

pastedImageClub IT&C: Ce tip de clienți țintiți pe piața românească?
Kostas Fiakas: Avem clienți din domenii precum utilități, telecomunicații, comerț cu amănuntul și servicii bancare care utilizează facturarea, serviciile poștale și serviciile noastre digitale.
Tranziția de la livrarea fizică la livrarea electronică și gestionarea electronică a datelor și formularelor creează noi oportunități pentru INFORM, care este acum considerat un furnizor strategic al organizațiilor bancare și de telecomunicații, precum și al sectorului privat și public, cu soluțiile pe care le oferă. INFORM a fost cunoscut pentru capacitățile sale de imprimare sigure, deținând o cotă de piață importantă pe piața românească. Aceste servicii au fost activitatea noastră principală și, așa cum am menționat mai sus, le completăm cu servicii digitale, care în prezent reprezintă 50% din ofertele noastre.

Club IT&C:Vorbim în cazul soluțiilor dumneavoastra mai ales de automatizare de procese. Veți merge mai departe, introducând elemente de inteligență artificială în aceste soluții?
Kostas Fiakas: Investim continuu în soluții noi și cu siguranță Inteligența Artificială (AI) face deja parte din ecosistemul nostru de tehnologii. Folosim AI în timpul scanării OCR și al captării de date, ca parte a procesului de integrare a clienților digitali, pentru a citi și a înțelege diferite tipuri de documente, cu interacțiuni pe ecran pentru operațiuni front-office sau back-office și, nu în ultimul rând, pentru stabilirea dialogurilor cu persoane utilizând roboți: ChatBots și VoiceBots.

Club IT&C: Pentru că vorbim totuși de soluții pentru mediul digital, relativ nou în întreaga lume, cum vă poziționați pe piață din punct de vedere al furnizorilor de astfel de soluții? Există o cotă țintită?
Kostas Fiakas: Creăm și dezvoltăm soluții pentru „o lume nouă”, deoarece transformarea digitală este în prezent o realitate. Soluții cu valoare adăugată ridicată, precum înregistrarea digitală a clienților, semnătura electronică, scanarea OCR și captarea datelor, managementul comunicării cu clienții, soluții de gestionare și arhivare a documentelor, Robotizarea procesului de automatizare (RPA) și AI.

Club IT&C: Sunteti un jucător regional. Care este, de fapt, dimensiunea acestei regiuni și care sunt planurile pentru România?
Kostas Fiakas: INFORM are aceeași prezență cu unitățile de producție din Grecia, România și Albania. În plus, prin grupul căruia îi aparține, AUSTRIACARD HOLDINGS, oferă serviciile sale la un nivel cu adevărat global prin prezența sa fizică în următoarele țări: Grecia, Austria, SUA. România, Spania, Regatul Unit, Norvegia, Turcia, Polonia, Serbia, Iordania, Dubai, Andorra și America Latină, majoritatea clienților noștri fiind din străinătate.
Prioritatea noastră este să continuăm să investim și să creștem în noi activități, precum și pe noi piețe din punct de vedere geografic.

Club IT&C: În opinia dumneavoastră, ce va însemna o companie complet digitală, cum ar fi o bancă, de exemplu?
Kostas Fiakas: O companie complet digitală integrează tehnologia digitală în toate domeniile afacerii, schimbând fundamental modul în care operează și oferă valoare clienților. De asemenea, vine cu o schimbare culturală care impune organizației să conteste în mod permanent status quo-ul, să experimenteze și să devină agilă și rapidă.
O afacere digitală, în particular o bancă, este una care folosește tehnologia ca un avantaj în activitățile sale interne și operațiunile externe prin crearea de noi valori și experimentarea de noi modele de afaceri și permite noi experiențe îmbunătățite clienților ei.

INFORM (LYK.ATH) a fost fondată în 1897, este listată la Bursa din Atena din 1994 și oferă produse și servicii pentru gestionarea sigură a documentelor și informațiilor, inovând în transformarea digitală a întreprinderilor și organizațiilor prin furnizarea de soluții specializate. Are 520 de angajaţi în Grecia, România și Albania și o poziție de lider pe piețele Europei Centrale și de Est, atât în sectorul public cât și în cel privat.

INFORM este membru al AUSTRIACARD HOLDINGS, grup austriac de IT de înaltă tehnologie specializat în securitate hardware încorporată, cu peste 1.300 de angajaţi și prezență internațională în trei divizii, AUSTRIACARD, INFORM și NAUTILUS, ce operează  în domeniile securităţii digitale, managementul informaţiei şi IoT, cu o cifră de afaceri totală de 135 de milioane EUR în 2019.

Grupul AUSTRIACARD HOLDINGS are o prezenţă importantă pe piaţa de afaceri europeană, din Marea Britanie până în Grecia și Turcia, cu șase facilități de producție și opt centre de personalizare carduri în Europa, precum și două centre de personalizare suplimentare în America de Sud și SUA.