În 2020 companiile românești au devenit mult mai preocupate de îmbunătățirea relațiilor cu clienţii şi eficientizarea vânzărilor şi serviciilor de suport, ceea ce pentru Soft Net Consulting a însemnat o creştere cu 350% a activității diviziei CRM. Această linie de business a ajuns la o pondere de 16% din cifra de afaceri a companiei, estimată la 5.8 milioane lei pentru anul precedent. Pe baza acestor rezultate bune, Soft Net Consulting a devenit primul CAS Gold Partner din România şi singurul din Europa Centrală şi de Est. Compania implementează soluţia CAS CRM din anul 2017, printr-o divizie dedicată cu şase angajaţi.
Pandemia a generat o serie de schimbări în strategia companiilor romanești: atenţie mai mare acordată interacțiunilor cu clienții, migrarea masivă către comerţ online, interes pentru analiza datelor comportamentale în timp real, necesitatea integrării datele din surse multiple. Soluţia pentru rezolvarea acestor cerinţe a fost implementarea unui sistem CRM modern. Cele mai relevante proiecte derulate de Soft Net Consulting au fost în industria alimentară şi comerț online (e-tail) unde creșterea volumului de tranzacţii a generat o presiune mare pe gestiunea comenzilor şi livrărilor.
Majoritatea clienţilor au solicitat integrarea ERP–CRM, precum şi integrarea cu sistemele informatice ale companiilor de curierat pentru automatizarea procesării documentelor de comandă şi livrare. De asemenea, toti beneficiarii au optat pentru utilizarea sistemelor CRM în regim mobil. Un alt indicator relevant este numărul mediu de utilizatori/proiect, care în 2020 a ajuns la 50, în crestere cu 25% faţă de anul precdent.
„2020 a fost un an exploziv pentru sistemele de gestiune a clienţilor şi vânzărilor. Antreprenorii şi-au concentrat atenţia pe păstrarea clienţilor şi pe identificarea unor noi canale/pieţe de desfacere, ceea ce pentru noi o creştere semnificativă a proiectelor de CRM. Divizia dedicat CAS CRM a crescut cu 350% faţă de anul precedent şi a devenit o importanţă sursa de venit pentru companie. Ca element specific, foarte mulţi clienţi ne-au solicitat automatizarea procesului de livrare a bunurilor către beneficiarii finali şi integrarea sistemelor proprii cu cele ale companiilor de curierat. Sperăm să păstrăm un ritm la fel de susţinut şi în 2021, mai ales ca provocările generate de pandemie rămân sau chiar se accentuează”, afirmă Dorin Andreica, General Manager Soft Net Consulting.
Pentru 2021, planurile Soft Net Consulting includ extinderea implementărilor de CRM către alte sectoare de activitate, cu precădere companii care integrează mai multe canale de vânzare (online-offline, B2B-B2C). De asemenea, Soft Net Consulting evaluează şi ieşirea pe câteva piete din regiune cu ajutorul clienţilor internaţionali din portofoliu. La nivel de produse, compania lucrează la conturarea unor soluţii integrate hardware-software pentru industria alimentară, care să simplifice monitorizarea trasabilității produselor şi care vor fi lansare în cursul acestui an.