Financiar-Bancar — April 1, 2021 at 4:22 pm

ASEE (Asseco SEE) și Finqware colaborează cu CEC Bank pentru a promova open banking-ul în România

by

CEC Bank, una dintre cele mai mari bănci de retail din România, devine una din băncile care lansează pentru clienții săi funcționalități bazate pe servicii open banking în regiunea CEE. Pe piața românească, CEC Bank și Banca Transilvania – lider de piață în industria bancară și care a lansat o funcționalitate similară în platforma sa NEO în septembrie 2020, sunt singurii actori care profită de implementarea Directivei revizuite privind serviciile de plată (PSD2) prin conectarea la date de la alte bănci.

CEC-open-bankingCadrul de reglementare al PSD2 prevede obligativitatea accesului băncilor la propriile date bancare prin API-uri, permițând conectivitatea și integrarea securizată a oricărui tip de aplicație digitală. România devine una dintre puținele țări din regiunea CEE, cu doi jucători bancari care conduc la adoptarea sistemului open banking pe piața locală.

Odată cu noua implementare în CEC Bank, proiect dezvoltat de ASEE (Asseco SEE) în cooperare cu Finqware, toți clienții băncii  pot vizualiza  de acum înainte soldul conturilor și tranzacțiile de la alte 9 bănci și instituții financiare de  top. Lista include cele mai mari bănci din România: Banca  Transilvania, BCR, Raiffeisen, BRD, Unicredit  Bank, ING, Libra Bank, Alpha Bank, dar și Revolut.

Aplicația de Mobile Banking dezvoltată de ASEE care face posibil acest lucru a fost actualizată cu o nouă funcționalitate pentru CEC Bank, pentru a oferi clienților băncii posibilitatea de a obține informații de cont de la băncile menționate anterior. Funcționalitatea va oferi clienților opțiunea de utilizare facilă a conturilor din alte bănci și le va permite autentificarea prin aceleași ecrane și experiență pe care o au accesând direct băncile respective. Având conturile agregate în aplicația mobilă a CEC Bank, clienții le vor putea vizualiza într-un meniu dedicat accesării tuturor conturilor.

Cu ajutorul middleware-ului de conectivitate bancară  de la Finqware, CEC  Bank poate oferi acum clienților săi acces la toate băncile principale din România. Funcția  multibanking  lansată de instituția financiară va permite clienților săi să conecteze în siguranță la toate celelalte conturi bancare în aplicația mobilă CEC Bank. Astfel, utilizatorul final poate verifica soldul și istoricul tranzacțiilor conturilor sale cu ceilalți furnizori financiari. Aceasta este o modalitate rapidă și simplă de a obține o imagine agregată a finanțelor lor, la nivel individual sau de gospodărie.

„Aplicația mobilă dezvoltată de ASEE și utilizată de CEC Bank este actualizată și îmbunătățită constant cu cele mai avansate funcționalități disponibile pe piața digitală financiară. Această ultimă funcționalitate de open banking adăugată este exemplul perfect al dezvoltărilor de ultimă generație pe care ASEE le oferă, făcând din CEC Bank unul din liderii transformării digitale de pe piața locală, agregând cel mai mare număr de conturi disponibile în prezent. Acesta este rezultatul colaborării constante cu banca și partenerii săi, înțelegând în același timp nevoile clienților și stabilind tendințe tehnologice pentru serviciile financiare viitoare”, a declarat Adrian Năstase, Country Leader ASEE România.

„La Finqware  suntem fideli misiunii noastre de a pune la treabă servicii  open banking și de a îmbunătăți modul în care persoanele fizice și companiile își gestionează banii. Suntem mândri să lucrăm cu CEC Bank ca partener de inovare, alimentând capacitățile de consum de date deschise în beneficiul clienților lor. Lucrăm deja la următorii pași ai parteneriatului nostru, așteptând cu nerăbdare implementarea noilor oportunități de utilizare PSD2 cu banca. Optimizarea afacerii bazate pe date este strategia noastră comună pe termen lung, pe lângă consumul de servicii open banking”, a declarat Cosmin Cosma, Co-fondator & CEO al  Finqware.

„Digitalizarea este un pilon important în strategia CEC Bank și suntem deschiși la noi tehnologii care permit servicii fiabile, mai rapide și o experiență îmbunătățită a clienților. Modelul nostru de afaceri omni-canal ne permite să ne valorificăm creșterea atât în rețeaua noastră de vânzări offline – cea mai mare din România, cât și prin noile canale digitale. Cu  ASEE și  Finqware, am adus serviciul multibanking din laborator pe piață în timp record, lansând noua funcționalitate în mai puțin de patru luni. Lucrăm îndeaproape cu partenerii noștri la  extinderea caracteristicilor de open-banking la serviciul de inițiere a plăților”, a declarat  Mugur  Podaru, Director, Direcția Operațiuni la Distanță, CEC Bank.