Un recent raport publicat de firma de inteligenţă artificială Peak arată că în noua eră digitală post-pandemică cei mai mulţi directori generali suferă de o aşa-numită “paralizie în termeni de decizie”. Descrisă drept “incapacitatea de a lua o decizie asupra unei soluţii sau a unei acţiuni, de obicei generată de supra-analizarea unei situaţii”, această paralizie a devenit o problemă majoră la nivel global în condiţiile tentativelor de revenire după pandemia sanitară.
Pentru două treimi din directorii executivi, luarea deciziilor este acum mai complicată decât oricând înainte. Jumătate dintre ei susţin chiar că deciziile au ajuns să dureze prea mult timp, astfel încât devin inutile când sunt luate. Raportul constată chiar că aproape 55% din aceşti directori regretă neluarea unei decizii majore de afaceri la timp.
Cauza principală a acestei situaţii este dată de procesele şi operaţiunile depăşite în noul context economic, ceea ce generează nevoia de a le schimba radical sau înlocui complet. Şi chiar dacă mulţi directori afirmă că au învăţat să se adapteze unor astfel de situaţii, majoritatea lor spune că în procesul de adaptare implică şi depăşirea unei serii de alte obstacole, cel mai important dintre acestea fiind “birocraţia” legată de procesele de schimbare.