Financiar-Bancar — April 29, 2021 at 10:41 am

Cheltuieli inteligente în finanțe

by

Online Internet banking 3d isometric banner. A Bank building with columns consisting of a digits matrix is shown on a laptop screen. Financial services available through the website on mobile devices.Pe măsură ce prioritățile băncilor se schimbă într-o lume în schimbare rapidă, instituțiile trebuie să adopte schimbări fundamentale, operaționale. Nicio industrie nu a scăpat de impactul pandemiei. De la munca de la domiciliu până la vizite medicale virtuale și creșterea rapidă a serviciilor de livrare la cerere, schimbările operaționale care durează de obicei ani sau decenii au fost comprimate în luni – sau săptămâni.

Pentru multe instituții financiare, tranziția bruscă către furnizarea de servicii digitale a fost descurajantă. În timp ce multe bănci stabileau bazele pentru transformări axate pe tehnologie anterior, doar o mică parte s-au poziționat în lideri ai industriei.

Inteligența artificială(AI) oferă o modalitate de accelerare a integrării soluțiilor, deci nu este de mirare că interesul pentru AI a crescut pe măsură ce organizațiile caută modalități de a automatiza procesele cheie, de a gestiona noi servicii și de a reduce erorile potențiale. Pentru instituțiile financiare care doresc să rămână competitive într-o lume schimbată, banii inteligenți sunt pe AI.

În timp ce investițiile în AI au fost constante în ultimii ani, recenta criză COVID-19 a declanșat o creștere substanțială a utilizării acestora. Cazurile de utilizare emergente pot prezenta o provocare pentru instrumentele de AI care se bazează în mare parte pe date istorice pentru context și încredere în luarea deciziilor. Cu cât condițiile actuale diferă de procesele din trecut, cu atât poate fi mai dificil pentru sistemele de AI să găsească răspunsuri corecte.

Includerea unui om pentru a examina și evalua recomandările AI poate menține instrumentele pe drumul cel bun și poate contribui la dezvoltarea unor răspunsuri mai eficiente la preocupările imediate. Aceasta oferă soluția cea mai potrivită pentru firmele financiare: instrumente avansate de AI care lucrează alături de observatori umani pentru a răspunde preocupărilor existente cu privire la confidențialitatea datelor cu privire la clienți și la potențialul prejudecată a deciziei.

Modul în care AI poate gestiona serviciile bancare

Numărul de locații bancare din cărămidă și mortar a scăzut constant de ani de zile. Condițiile actuale au accelerat procesul, împingând și mai mulți clienți pe site-uri web și aplicații mobile.

Prin urmare, este esențial ca băncile să implementeze „microservicii” – cum ar fi verificarea digitală a imaginilor și autentificarea contului – care ajută la eficientizarea experienței utilizatorului. Dar volumul mare de solicitări de acces și depunere pune o potențială problemă: dacă conturile sunt compromise sau verificările scanate necorespunzător, satisfacția clienților va avea de suferit. Soluțiile de AI la scară mică oferă potențialul de a gestiona microserviciile individuale la scară și de a asigura furnizarea de servicii la cerere.

AI poate ajuta băncile să furnizeze conținut personalizat
Există, de asemenea, o nevoie din ce în ce mai mare ca băncile să livreze conținut relevant și curat clienților prin intermediul aplicațiilor mobile sau al serviciilor web. Aceasta ar putea include oferte de împrumut personal sau card de credit, sfaturi de investiții sau seminarii web de gestionare financiară pentru a ajuta clienții să reziste crizei actuale. Aici, accentul istoric al AI oferă un avantaj cheie. Permițând accesul instrumentelor inteligente la înregistrările clienților și la istoricul serviciilor pentru clienți (cu permisiunea clienților), băncile pot crea inițiative de marketing direcționate care vorbesc direct nevoilor consumatorilor.
AI combate frauda
Pe măsură ce serviciile bancare se schimbă online, ele aduc un însoțitor potențial problematic: frauda. După cum a remarcat Forbes, atacurile de phishing sunt în creștere pe măsură ce escrocii încearcă să se infiltreze în conturile consumatorilor prin eforturi false de ajutor COVID-19 legate de troieni bancari, făcând detectarea fraudelor digitale critică pentru încrederea consumatorilor în diligența necesară a datelor firmelor financiare. Inclinația AI pentru analiza tiparului îl face un instrument ideal în lupta împotriva fraudei. De exemplu, instrumentele de AI pot detecta comportamentul anormal al utilizatorilor – cum ar fi tranzacții multiple, cu valoare ridicată într-o perioadă scurtă de timp – și apoi pot raporta aceste constatări personalului băncii pentru intervenție imediată.
AI elimină erorile de intrare pentru angajații băncii
Oamenii se luptă cu introducerea de date consecventă, fără erori. Procesele artificiale, autonome nu. Echipate cu îndrumări și funcții specifice – cum ar fi recunoașterea optică a caracterelor și accesul la baza de date de documente – soluțiile AI pot capta și colecta rapid datele clienților din formularele de investiții sau din aplicațiile de credit și se pot asigura că aceste informații sunt potrivite în mod corespunzător cu personalul adecvat pentru monitorizare. După cum a menționat PYMNTS, AI poate, de asemenea, să folosească aceste date pentru a crea scoruri de credit și evaluări ale riscurilor, atât pentru a eficientiza procesul de aprobare, cât și pentru a se asigura că consilierii au acces la datele relevante pentru a face recomandări de investiții eficiente.
AI este viitorul bancar Inteligența artificială oferă un mare potențial băncilor – de la gestionarea microserviciului la conținut curat, securitate îmbunătățită a datelor și erori reduse de intrare – făcând posibilă atât abordarea problemelor pandemice imediate, cât și respectarea promisiunii unei priorități digitale permanente. Deși nu există o singură cale către implementarea cu succes, există o regulă simplă pentru investițiile inteligente în AI: funcția este pe primul loc. Prin identificarea cazurilor de utilizare operaționale specifice și prin implementarea AI pentru a obține rezultate cheie, băncile pot construi fundații digitale pe baza unor funcții critice care îmbunătățesc atât eficacitatea angajaților, cât și experiența utilizatorului final.