Gigantul american intenţionează să facă autentificarea multi-factor obligatorie pentru deţinătorii de conturi Google, pentru a-i proteja mai bine de atacuri în cadrul creşterii ameninţării cibernetice.
Anunţată recent de Mark Risher, director Google pentru product management, identity and security, schimbarea reflectă vulnerabilitatea crescută a metodei tradiţionale de autentificare single password faţă de infractori.
„În 2020, căutările legate de ‘cât de puternică este parola mea?’ au crescut cu 300%,” a scris Risher într-un blog post. „Din nefericire, chiar şi cele mai puternice parole pot fi compromise şi folosite de un infractor, şi de aceea am investit în controale de securitate care să împiedice utilizarea de parole slabe sau compromise.”
Google a lansat deja autentificarea multi-factor în cazul telefoanelor inteligente, metodă la care se face referire ca la verificarea în doi paşi, sau 2SV, şi care este actualmente disponibilă ca opţiune, prin cererea suplimentară adresată utilizatorului de a-şi confirma identitatea prin apăsarea unei taste de pe smartphone
Firma lucrează la construirea de tehnologii de securitate avansate pentru game largi de dispozitive, pentru a face din autentificarea multi factor o metodă mai sigură decât o simplă parolă. Un exemplu ar fi acela ar implementării cheilor de securitate direct în dispozitivele bazate pe Android, astfel încât utilizatorii să-şi poată folosi telefoanele ca o a doua formă de autentificare.
Analiştii spun că, deşi salutară în esenţă, noua măsură nu va fi pe placul unor utilizatori care preferă uşurinţa şi comoditatea în utilizare. Cu toate astea, în timp, autentificarea multi-factor se va generaliza, întrucât este menită să ajute utilizatorii în protejarea propriilor conturi. În plus, utilizatorii nu vor fi obligaţi să furnizeze date suplimentare către Google odată cu adoptarea noii metode de autentificare.