Telekom Romania a lansat chatbot-ul ANA, un asistent virtual care are rolul de a automatiza fluxurile de administrare a activităților interne de resurse umane și de a oferi suport de tip „self-service” pentru angajați.
Chatbot-ul a fost implementat de Future WorkForce, companie specializată în automatizarea proceselor de afaceri, și are la baza tehnologia companiei DRUID, care dezvoltă asistenți virtuali (chatboti) pentru organizații de tip Enterprise.
ANA este dezvoltată și antrenată pe tehnologie conversațională DRUID, este accesibilă prin platforma de Intranet a companiei și se integrează cu aplicațiile interne de resurse umane și cu roboții software dezvoltați folosind platforma UiPath de automatizare end-to-end deja operaționali. Astfel, chatbot-ul ajută la aprobarea cererilor de concediu și preia de la angajații Telekom Romania solicitări specifice de HR, precum adeverințe medicale sau de salariat, afișează zilele de concediu disponibile și actualizează datele personale ale acestora prin folosirea tehnologiei de recunoaștere optică a caracterelor (OCR).
În același timp, prin legătura dintre ANA și roboții dezvoltați cu tehnologie UiPath, managerii au acces la un set de rapoarte standard, obținând într-un mod rapid informații centralizate despre angajați și echipă.
ANA include și o funcționalitate de tip FAQ, pentru răspunsuri automate la întrebări generale de resurse umane, care se va perfecționa și extinde în timp, pe măsura ce chatbot-ul învață din interacțiunile sale directe cu utilizatorii.