Mulţi angajaţi care lucrează de la distanţă laudă modelul lor de muncă, citând multe beneficii unicat. Numai că şi angajaţii care lucrează la birourile firmelor susţin ceva similar. Iar dacă angajaţii par să fie acum divizaţi în privinţa ideii de întoarcere la birou, un nou raport sugerează că modelul hibrid de muncă ar putea fi soluţia de a satisface pe toată lumea.
Raportul, publicat recent de ADP Research Institute, şi bazat pe interviuri cu peste 20.000 de angajaţi din SUA şi Europa, arată că modelul hibrid oferă cea mai bună soluţie din cele două modele distincte de lucru.
De exemplu, angajaţii care lucrează de la distanţă, pretind că dispun de o energie colectivă care transcende separării fizice. Aproape două treimi din astfel de angajaţi (62%) spun că echipa din care fac parte se bazează pe colaborare, un fapt care poate fi confirmat doar de 47% din angajaţii care lucrează la birou. De asemenea, angajaţii de la distanţă se consideră mai aplecaţi spre oferirea de sprijin şi mai puţin înclinaţi spre bârfe.
Pe de altă parte, angajaţii care lucrează la birou spun că petrec mai puţin timp cu comunicaţiile legate de muncă şi cu şedinţele, astfel beneficiind de o zi de lucru mai scurtă. În medie, personalul de la birou munceşte cu o oră mai puţin pe zi faţă de angajaţii care lucrează de la distanţă. Mai mult, ei sunt în stare să separe mai bine munca de timpul liber.
Raportul susţine că soluţiile hibride îmbină ce e mai bun din ambele lumi, întrucât aproape 80% dintre respondenţi au afirmat că aşa dispun de conexiuni mai puternice cu colegii.