Lactalis Romania, liderul pieței de lapte cu brandurile Albalact, Covalact și Dorna Lactate, a ales soluția Vodafone Business Intelligence pentru planificarea, optimizarea și monitorizarea rutelor zilnice de livrare a produselor la punctele de comercializare. Soluția permite diviziei Lactalis Logistic să crească performanța și eficiența flotei de vehicule, asigurând predictibilitate, trasabilitate, scăderea timpilor în trafic, cu impact direct asupra respectării standardelor de calitate a produselor care ajung, astfel, la raft la timp și în stare foarte bună pentru consumatori.
Soluția de Business Intelligence este o soluție completă, ce include componenta Route Planner de planificare și monitorizare a rutelor zilnice ale flotei de vehicule Lactalis Logistic, care permite optimizarea rutelor pentru reducerea numărului de kilometri parcurși pentru livrări și scăderea timpilor în trafic.
De asemenea, componenta Vodafone FMS Logistics asigură monitorizarea și gestionarea rutelor planificate, precum și verificarea cu ușurință a stadiului tuturor livrărilor zilnice.
Mai mult, soluția include componenta Vodafone FMS Logistics Mobile, o aplicație mobilă pentru șoferi, care îi ajută pe aceștia în activitatea zilnică, prin funcționalități precum primirea ordinelor de livrare a comenzilor, comunicarea rapidă cu dispecerul, asistență pentru navigarea optimă la următorul punct de livrare, afișarea detaliilor de livrare pentru fiecare punct.
Totodată, soluția Vodafone oferă Lactalis Logistic un instrument extrem de util care ajută clientul în luarea unor decizii strategice, precum identificarea unor poziții geografice cheie pentru posibilitatea deschiderii unui depozit sau a unui punct de cross-docking, în funcție de pozițiile geografice ale clienților, sau efectuarea unor scenarii prin care să se poată determina cu ușurință numărul de vehicule necesare în cazul evoluției volumelor de marfă în viitor.
„Digitalizarea proceselor de optimizare a rutelor de livrare și urmărire a execuției livrărilor ne oferă vizibilitatea de care avem nevoie. Această soluție ne ajută mult la identificarea elementelor care necesită îmbunătățiri, a zonelor în care activitatea poate deveni mai eficientă, astfel încât produsele noastre să ajungă la consumatori în timpul optim, cu respectarea rigorilor de calitate și siguranță alimentară”, declară Cristian Todor, Director IT, Lactalis Romania.
„Viziunea Vodafone este ca alături de clienții noștri, prin digitalizare, să creăm un mediu de business mai puternic și pregătit să facă față oricăror provocări, contribuind, totodată, la dezvoltarea economiei și a societății în care trăim. Ne bucurăm că în acest proiect susținem Lactalis România prin companiile Albalact, Covalact și Dorna Lactate în promisiunea de a le oferi consumatorilor întotdeauna produsele la timp și în cea mai bună stare. Acest proiect este un exemplu elocvent pentru modul în care tehnologia și soluțiile digitale aduc valoare reală și tangibilă în business, mai ales acolo unde complexitatea proceselor operaționale este semnificativă, ca în cazul de față, precum cele din depozit și apoi din procesul de livrare”, spune Dinu Dragomir, Country Sales Manager, Enterprise Business Unit, Vodafone România.