O nouă cercetare Kaspersky Safe Kids a dezvăluit conținutul online de care copiii au fost interesați în vara anului 2021. În acest timp, TikTok a reușit să depășească WhatsApp pe lista de aplicații în care copiii au petrecut cel mai mult timp. Popularitatea Instagram în rândul copiilor a continuat să scadă, în timp ce Eurovision a crescut, iar Brawl Stars a depășit popularitatea lui Roblox.
Vara este cel mai bun moment pentru relaxare și divertisment, deoarece nu există școli, lecții și teme. În această perioadă, copiii au mai mult timp să consume diverse conținuturi, să urmărească mai mulți bloggeri, să petreacă timp cu jocuri online și să discute cu prietenii. Kaspersky a analizat date anonimizate, cum ar fi istoricul de căutare și cele mai populare aplicații Android, precum și categoriile de site-uri web, toate furnizate voluntar de utilizatorii Kaspersky Safe Kids, pentru a explora modul în care s-au schimbat interesele și nevoile copiilor în vara anului 2021.
Copiii care folosesc dispozitive Android au petrecut cel mai mult timp pe YouTube (32,9%). În această vară, TikTok (19%) a reușit să depășească WhatsApp (16%), aceasta din urmă ajungând pe locul al doilea în topul utilizărilor. Constatarea evidențiază diferența dintre noile procente și tendința observată din noiembrie 2020 până în aprilie 2021, când ponderea utilizării TikTok era de 14,9%, în timp ce WhatsApp era de 18,1%.
Principalele activități care au fost de interes pentru copii au fost videoclip-urile online și YouTube și, în special, detaliile legate de jocurile video (32,3%), cum ar fi prezentările de pe parcursul Let’s Play. Printre cele mai populare canale „Let’s Players” s-au numărat SSundee și MrBeast Gaming, ambele în limba engleză. Minecraft (25,9%) a fost cel mai popular joc în timpul verii, în timp ce Brawl Start (4,9%) a depășit pe Roblox (4,6%).
A doua tendință cheie în rândul copiilor a fost muzica. Aproape o cincime din toate căutările pe internet pe YouTube (18,4%) a fost dedicată artiștilor și clipurilor. Cea mai populară piesă a acestei veri a fost Astronaut In The Ocean de Masked Wolf, în timp ce Ariana Grande și Lil Nas X au devenit cei mai renumiți interpreți.
Interesant este faptul că Eurovision Song Contest s-a dovedit a fi popular și în rândul copiilor și adolescenților. Câștigătorii din acest an, formația italiană Måneskin, au devenit una dintre cele mai populare trupe de adolescenți din întreaga lume. Pe YouTube, copiii au căutat cel mai frecvent melodiile lor Beggin’, I WANNA BE YOUR SLAVE și melodia câștigătoare a Eurovisionului – ZITTI E BUONI.
Printre alte tendințe de pe internet, este important de remarcat popularitatea uriașă a noilor jucării Simple Dimple și Pop It. Au fost menționate în piese muzicale care au devenit virale pe TikTok și au primit o mulțime de recenzii pe YouTube.
„Cercetarea arată că cei mici nu își schimbă frecvent preferințele și continuă să urmărească același tip de conținut, doar că personajele principale se schimbă. De exemplu, rockerii italieni Måneskin înlocuiesc BTS, iar jocul Friday Night Funkin’ îl depășește pe Among Us. Rezultatele arată, de asemenea, că muzica prezintă un interes mai mare decât sportul pentru copiii din ziua de azi. Nici evenimentele globale precum Euro 2020 și Jocurile Olimpice de la Tokyo nu le-au putut atrage atenția”, spune Anna Larkina, web content analysis expert la Kaspersky.
Pentru a se asigura că cei mici au parte de o experiență online pozitivă, Kaspersky recomandă părinților:
• Să navigheze online și să învețe împreună. Descoperiți unde își petrec copiii timpul online și explorați modalitățile prin care să-i țineți în siguranță.
• Luați în considerare descărcarea aplicațiilor de control parental și discutați acest subiect cu copilul dumneavoastră pentru a-i explica modul în care funcționează astfel de aplicații și de ce au nevoie ca ei să rămână în siguranță online.
• Petreceți mai mult timp comunicând cu copiii despre măsurile de siguranță online. Spuneți-le copiilor dumneavoastră ce nu trebuie, în niciun caz, publicat pe internet și de ce.
Kaspersky a analizat cele mai populare 10 aplicații din lume. Distribuția procentuală în TOP 10 reflectă numărul de ore petrecute în fiecare dintre acestea, din totalul de 10 aplicații