Smart City, Transport/Travel — October 19, 2021 at 2:58 pm

Hotelul Athenee Palace Hilton echipat cu noile soluții EcoStruxure Building pentru confort și siguranță

by

Schneider Electric, lider în transformarea digitală a managementului și automatizării energiei, a contribuit la modernizarea și echiparea hotelului Athenee Palace Hilton din București cu cele mai noi soluții tehnice pentru confortul și siguranța oaspeților.

Schneider ElectricDeținut de grupul cu o experiență de 25 de ani în industria hotelieră, Ana Hotels (ca acționar majoritar) Athenee Palace Hilton este unul dintre hotelurile emblematice ale Bucureștiului și trece, anul acesta, printr-un amplu proces de renovare și modernizare.

În urma primei etape din acest proces, clădirea Art Deco, care și-a deschis pentru prima dată porțile acum mai bine de 100 de ani, are acum în „Aripa Nouă” 132 de camere complet renovate, modernizate și echipate cu soluții Schneider Electric. Astfel, termostatul de cameră Schneider Electric, KNX Multitouch Pro, se încadrează armonios în noua atmosferă elegantă și plină de stil a hotelului.

Reglarea temperaturii de confort, vizualizarea modului de ocupare a camerei, mesajele „Nu deranjați” și „Rog curățenie”, alarma de la senzorul de inundație, dar și bucla de eficiență energetică cu oprire încălzire/răcire, atunci când în cameră se deschide un geam, sunt numai câteva dintre funcțiile implementate, care se pot controla și vizualiza pe termostatul KNX Multitouch Pro.

De asemenea, toate sistemele tehnice ale hotelului sunt integrate în platforma digitală de management al clădirilor de la Schneider Electric, pe platformă realizându-se și interconectarea cu softul de management hotelier al lanțului Hilton, ONQ. Astfel, în momentul în care o cameră este rezervată, ea trece automat în modul de confort, pentru ca atunci când oaspetele intră în cameră, temperatura să fie optimă și toate funcțiile de siguranță să fie activate.

Softul de management al clădirii de la Schneider Electric – EcoStruxure Building Operation – a devenit astfel „creierul” tuturor instalațiilor din hotel, asigurând monitorizarea, controlul interactiv și optimizarea funcțiunilor tehnice: încălzire, răcire, ventilație, iluminat, alimentare cu apă, contorizare.
Folosind algoritmi de reglare, concepuți pentru eficientizarea consumului energetic și asigurarea confortului, sistemul de management EcoStruxure este o platforma deschisă, bazată pe IoT, care integrează și administrează echipamente conectabile, baze de date, aplicaţii mobile şi servicii cloud, indiferent de furnizor.

„Proiectul de renovare și echipare a Hotelului Athenee Palace Hilton este important pentru noi nu numai prin contribuția pe care am putut să o avem la modernizarea acestei clădiri, reper pentru bucureșteni și pentru turiștii care ne vizitează țara, dar și prin faptul că a fost realizat în paralel cu un efort mare de renovare, în așa fel încât am putut crea un ecosistem digital complet, automatizat și perfect integrat estetic cu un edificiu secular”, explică Monica Bucurescu, Building Management Systems Sales Manager. „Oaspeții hotelului vor remarca nu numai estetica deosebită a noilor camere, dar și faptul că un hotel Art Deco autentic se poate transforma într-o clădire inteligentă, valorificând tehnologiile de ultimă oră.”

„Suntem entuziasmați de tot ce putem oferi acum în ceea ce privește experiența clienților noștri. Împreună cu Schneider Electric am integrat soluțiile digitale inovatoare și am simplificat la maximum modul de operare, astfel încât toate funcțiile să fie accestate intuitiv și doar cu un simplu touch. Prin BMS-ul instalat la acest moment în hotelul nostru, am sporit atât nivelul de confort, cât și pe cel de siguranță a clienților. Oaspeții sunt așteptați în noile camere cu un sistem de aer pre-condiționat la un nivel corespunzător. Nevoile legate de curățenia camerei sau de „privacy” se pot rezolva foarte ușor prin folosirea modulului thermostat al aerului condiționat. Butonul de panică și senzorul de inundație, odată acționate, avertizează imediat departametul de Securitate al hotelului, care poate pune la punct o intervenție de urgență în sprijinul clienților. De asemenea, tehnicianul monitorizează datele din camerele de oaspeți, date oferite de sistemul BMS, putând să asigure intervenția preventivă, astfel încât să vină în întâmpinarea clientului chiar înainte ca acesta să observe ceva. Display-ul din exteriorul camerei oferă informații chiar atunci când departamentul de curățenie se află în apropierea camerei și poate să intervină în timp util”, explică Mihai Georgescu, Chief Engineer, departamentul tehnic al ATHÉNÉE PALACE HILTON BUCHAREST.