Tendințele accelerate de pandemie au schimbat modurile în care clienții cumpără bunuri. Pe măsură ce ne apropiem de 2022, experții din industrie examinează tendințele care au început în ultimii doi ani. Pentru serviciile financiare, una dintre schimbără a fost în jurul plăților.
Plățile treceau deja la digital înainte de începerea pandemiei. Ceea ce nu s-a schimbat este că plata digitală este peste tot, iar mulți consumatori folosesc plățile digitale în mod regulat.
Ceea ce s-a schimbat este că adoptarea a crescut în toate categoriile demografice. Potrivit datelor McKinsey, peste 80% dintre clienți folosesc acum plățile digitale de un fel. Pentru cei din grupa de vârstă 35-54 de ani, cea mai frecventă utilizare a plăților digitale este pentru plățile online, în timp ce generațiile mai tinere folosesc telefoanele mobile în magazin, în aplicații și pentru plăți peer-to-peer.
Deși această tehnologie nu este nouă, peisajul se schimbă, iar diferite mărci și tendințe devin dependente de digital.
Portofelul digital
Liniile directoare privind distanțarea socială și alte schimbări legate de pandemie au dus la o scădere generală a numărului de clienți care își folosesc telefoanele pentru a plăti. Acum că companiile au relaxat restricțiile, utilizarea portofelelor digitale a crescut. În timp ce mulți clienți nu s-ar gândi niciodată să-și părăsească casele fără portofelele fizice, numărul clienților care se bazează pe portofelele digitale a crescut acum la 12%.
Acest număr se dublează atunci când clienții știu că locul în care merg acceptă plata din portofelele digitale. Aproximativ jumătate dintre clienții care folosesc un portofel digital vor folosi doar un portofel digital, nu unul fizic.
Înțelepciunea convențională a susținut cândva că cei care folosesc portofelele digitale ar folosi doar cardul de sus în portofelele lor. Nu mai este cazul.
Puteți fi al doilea card din portofel și, dacă aveți o propunere de valoare convingătoare pentru anumite cazuri de utilizare, veți obține o utilizare considerabilă. Cercetările McKinsey arată că acest spațiu este încă dominat de PayPal și Apple Pay, dar și alte servicii sunt în creștere.