La un an după ce Ericsson s-a alăturat proiectului de sprijinire a eforturilor de creștere a nivelului de conectivitate din școli, prin intermediul inițiativei Giga, UNICEF a determinat gradul de conectivitate existent la nivelul a 1 milion de școli de la nivel global.
Proiectul Giga – inițiat de UNICEF și Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor (ITU) în anul 2019 – își propune să conecteze fiecare școală la internet, până în 2030, precum și să le ofere tinerilor acces la informații, multiple opțiuni și diferite oportunități de a-și valorifica potențialul.
Identificarea nivelului de conectivitate la internet din școli reprezintă un pilon cheie al proiectului Giga, deoarece ajută la înțelegerea amplorii investițiilor, acțiunilor și parteneriatelor necesare pentru a reduce decalajul digital și pentru a oferi tuturor tinerilor din întreaga lume acces la oportunitățile de învățare digitală.
În ultimul an, Ericsson a contribuit, prin oferirea de finanțare și expertiză în domeniul științei datelor, la evaluarea gradului de conectivitate la internet din unitățile școlare din 7 țări. Alături de numeroși parteneri, acest lucru a ajutat inițiativa Giga să accelereze și să depășească numărul de 1 milion de școli incluse în proiect. În cadrul parteneriatului, Ericsson s-a angajat să ajute la determinarea nivelului de conectivitate din uitățile școlare din 35 de țări până la sfârșitul anului 2023, sprijinind obiectivul ambițios al proiectului, de a face acest lucru în fiecare școală din lume.
Conectivitatea școlară generează oportunități și favorizează incluziunea
Proiectul Giga funcționează pornind de la premisa că una dintre cele mai eficiente modalități de îmbunătățire a nivelului de trai este reprezentată de conectarea școlilor la internet. În acest fel, copiii au acces la informații pe o scară mai largă, la o gamă variată de stiluri de învățare și primesc o educație de o calitate mai înaltă.
Îmbunătățirea procesului de învățare și înțelegerea soluțiilor tehnologice, care rezultă dintr-o educație bazată pe elementele care țin de internet, este vitală pentru îmbunătățirea gradului de alfabetizare digitală și pentru reducerea decalajului digital. O forță de muncă educată la acest standard, mai înalt, va avea mai multe idei inovatoare, ceea ce va duce la dezvoltare economică și crearea de locuri de muncă.
Potrivit raportului Economist Intelligence Unit (EIU) – Connecting Learners: Narrowing the Educational Divide – sponsorizat de Ericsson în sprijinul UNICEF, țările care au în prezent o conectivitate scăzută în bandă largă, și-ar putea majora PIB-ul cu până la 20%, ca urmare a conectării școlilor la internet, dacă acest proces va fi sprijinit și prin investiții în competențe, conținut și dispozitive digitale.
Deși s-au înregistrat progrese în acest prim an de parteneriat, este nevoie de acțiuni colective pentru a face față acestei provocări globale. În acest context, Ericsson face apel la furnizorii de servicii de internet și la decidenții din mediul politic să se alăture inițiativei Giga și să investească timp și resurse pentru a accelera reducerea decalajului digital existent între diferite regiuni.
Heather Johnson, Vice President, Sustainability & Corporate Responsibility, în cadrul Ericsson, a afirmat: „Conform ITU, 369 de milioane de tineri nu au acces la internet iar 260 de milioane de copii cu vârsta cuprinsă între 5 și 16 ani nu sunt școlarizați. Acest lucru are ca rezultat excluziunea socială și mai puține resurse disponibile pentru a învăța, care limitează potențialul multor tineri. Evaluarea nivelului de conectivitate din școli este un prim pas crucial în conectarea fiecărei unități de învățământ la internet și în facilitarea accesului fiecărui elev la oportunități de dezvoltare și diferite opțiuni în carieră. Această etapă, în care au fost evaluate peste 1 milion de școli, este o dovadă a puterii parteneriatelor public-private. Este primul pas către realizarea conectivității școlare universale. Mai sunt, însă, multe lucruri de făcut, iar companiile din industrie trebuie să se unească pentru a juca un rol cât mai important în reducerea decalajului digital”.
Un deceniu de incluziune digitală
De mai bine de un deceniu, Ericsson face demersuri de promovare a incluziunii digitale, precum și pentru a crește numărul oportunităților din domeniul educației la nivel mondial. Parteneriatul dintre Ericsson și UNICEF, în sprijinul inițiativei Giga, reflectă ambițiile proiectului Ericsson Connect To Learn, prin care compania își propune să ofere profesorilor, elevilor și școlilor soluții tehnologice pentru o educație de calitate, accesibilă tuturor.
În cadrul acestui parteneriat cu UNICEF, Ericsson a sprijinit echipa de data science în accelerarea procesului de evaluare a unităților școlare din acest punct de vedere. Mai exact, Ericsson oferă expertiză tehnică și asistență pentru colectarea, validarea, analiza, vizualizarea și monitorizarea acestor date. Aceste date permit guvernelor și sectorului privat să proiecteze și să implementeze soluții digitale care să înlesnească procesul de învățare online pentru copii și tineri.
Chris Fabian, Co-lead Giga, UNICEF, a precizat: „Expertiza Ericsson a ajutat echipa responsabilă de data science implicată în proiectul Giga să construiască modele mai bune pentru conectarea școlilor la internet. Parteneriatele cu diferite companii din domeniu, așa cum este cel desfășurat cu Ericsson, sunt vitale în derularea inițiativei Giga, deoarece creează o resursă de tip open-source, formată din unități școlare și resurse de conectivitate, și include, în prezent, mai mult de 1 milion de școli”.