Un tren dedicat (block train) cu 41 de vagoane a plecat, pe 15 noiembrie, într-o călătorie de trei săptămâni de la Dunajska Strada, Slovacia, la Xi’an, China, pe Noul Drum al Mătăsii. Este primul transport cu un tren dedicat, neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2, operat de GEFCO pentru un client care avea nevoie de o soluție de transport, cu emisii scăzute, pentru bunuri de larg consum.
GEFCO va compensa cele 250 de tone de CO2 generate de acest serviciu door-to-door prin investiții în proiecte certificate Gold Standard. În plus, trenul va fi echipat cu dispozitive IoT pentru a garanta urmărirea rutei, controlul temperaturii și integritatea produsului în timpul tranzitului.
Alice Defranoux, Rail Manager la GEFCO: „Suntem încântați să colaborăm cu clientul nostru de lungă durată pentru a furniza acest transport feroviar de reper, neutru din punct de vedere al carbonului. Cererea de pe piață pentru soluții mai ecologice este în creștere, în special în transportul pe distanțe lungi. La GEFCO, calculăm impactul soluțiilor noastre asupra mediului, le reproiectăm pentru a minimiza emisiile și propunem soluții de compensare pentru orice emisii de carbon rămase. Căile ferate sunt o modalitate foarte bună de a le reduce.”
Călătoria de trei săptămâni pe Noul Drum al Mătăsii include călătoria din Slovacia spre Brest-Małaszewicze la granița dintre Polonia și Belarus, unde mărfurile vor fi transferate de la vagoanele europene în cele rusești pentru a se adapta la ecartamentul feroviar de 1,52 m.
Trenul va călători apoi prin Belarus și Rusia și va ajunge la Alashankou-Dostyk din Kazahstan, o legătură majoră în Podul Terestru Eurasiatic de la granița cu Xinjiang, portul de intrare în China. Mărfurile vor fi apoi încărcate pe vagoane chineze înainte de livrarea lor finală în Xi’an.
Servicii feroviare GEFCO
GEFCO este un jucător important pe piața feroviară europeană, exploatând peste 100 de trenuri bloc pe săptămână, cu o flotă dedicată de 4.000 de vagoane. Echipa feroviară GEFCO cu sediul în Rusia, Asia și Europa operează peste 1.000 de TEU pe lună pe piața intercontinentală, cu o activitate în plină expansiune pe coridorul dintre Europa și Asia. În 2021, volumele de containere de pe Noul Drum al Mătăsii s-au dublat față de 2020, cu o cerere puternică de pe piață pentru sistemul de urmărire GEFCO și rute inovatoare prin porturile transsiberiene.