Retail / Horeca — November 18, 2021 at 8:59 am

Altex, buget de 15 milioane de euro pentru investiții, ȋn 2021

by

Companiile din retail s-au văzut nevoite să ȋși mute o mică sau mai mare parte din activitate ȋn online, la debutul pandemiei, pentru a asigura continuitatea afacerii, atât ȋn perioada lockdown-ului, cât și după, cât timp au fost restricții ȋn vigoare. Ȋn consecință, și procente importante din bugetele acestora de investiții au fost concentrate pe digitalizare. Așa s-a ȋntâmplat și ȋn cazul liderului electro-IT din România, Altex, care a avut un buget total de investiții de 15 milioane de euro, ȋn 2021.

Altex a fost unul dintre jucătorii care au reacționat cel mai rapid la schimbările aduse de pandemie. Compania a adăugat produse noi atât ȋn portofoliul online, cât și ȋn cel din magazine, a majorat stocul și a introdus oferte promoționale pentru categoriile de produse unde cererea era ȋn creștere și, ȋn plus, a extins portofoliul de servicii. De asemenea, a introdus livrarea ȋn aceeași zi, chiar și pentru produsele comandate și plătite ȋn magazine.

etichete-electronice3Spre deosebire de alte companii din industrie, Altex a mers mai departe cu investițiile și ȋn offline, nu doar ȋn online. Ȋnsă, și acelea au avut o componentă tehnologică și digitală. Magazinele Altex și Media Galaxy au fost dotate cu etichete electronice, implementarea acestui sistem având o valoare de peste cinci milioane de euro și o durată de aproape doi ani.

Principalul beneficiu al etichetelor electronice este alinierea prețului din magazine, la cel online, ȋn timp real. Ȋn plus, ele semnealizează mai bine produsele pe raft, față de cele tradiționale, de hârtie. Noile etichete au un cod QR care, odată scanat cu laptopul sau tableta, duc utilizatorul ȋn pagina produsului, unde poate vedea descrierea, specificațiile tehnice și stocul. Schimbările sunt menite să ușureze misiunea companiei, anume de a asigura clienților cel mai mic preț din România.

Ȋn paralel, retailer-ul a ȋnlocuit materialele promoționale printate, din magazine, cu ecrane digitale. Noile soluții electronice și digitale elimină consumul de hârtie și reduc consumul de energie. Aceste măsuri promovează o atitudine responsabilă față de mediul ȋnconjurător și se ȋnscriu ȋn strategia Altex de a deveni o companie ,,verde”.

De asemenea, Altex a implementat, ȋn ultimii ani, diverse alte sisteme de automatizare, precum recepția automată a produselor, inventarierea sau automatizarea procesului de aprovizionare.

Dezvoltarea conceptului omnichannel rămâne, ȋn continuare, unul dintre obiectivele Altex, pentru că oferă clienților flexibilitate, transparență, libertatea de a-și alege modul ȋn care vor să facă cumpărături și o experiență superioară, personalizată, de cumpărare.

Pentru viitorul apropiat, Altex anunță două noutăți: lansarea aplicației Altex, ȋn această toamnă, și lansarea propriului marketplace, ȋn primăvara lui 2022.

Despre ALTEX România
Altex este lider pe piața de retail din România, cu peste 125 de magazine deschise în țară. În aproape trei decenii de la ȋnființare, Altex s-a transformat dintr-un business local de import de televizoare, ȋn liderul pieței de produse electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia din România.
Încă de la ȋnceput, compania Altex și-a propus să ofere produse de calitate adecvate nevoilor consumatorilor și soluții de finanțare accesibile.
Serviciul de 2X diferența versus alte magazine online sau offline asigură clienților cel mai mic preț din România.
Altex și-a diversificat, de-a lungul timpului, și serviciile, nu doar produsele. Pentru a-și ajuta clienții să aibă acces la finanțare, Altex a înființat Credex, o companie de credite de consum, care oferă soluții optime de finanțare la dobânzi scăzute, pentru achiziția articolelor de pe website și din rețeaua națională de magazine. Din 2021, prin serviciul Altex Travel, clienții Altex au posibilitatea să ȋşi achiziționeze vacanțe direct din magazinele Altex și Media Galaxy, dar și online, pe www.altextravel.ro.