În ultimul deceniu, digitalizarea face parte din subiectele intens discutate, iar mulți executivi sunt îngrijorați de viteza cu care acest lucru se întâmplă.
În doar câțiva ani, start-up-uri precum Airbnb, Spotify sau Uber au schimbat, la nivel global, situațiile din domeniile lor și și-au impus modelul de afaceri. În acest context, compania românească de IT EXE Software explică avantajele digitalizării și motivele pentru care este bine să fie luată în calcul, mai ales de către business-urile aflate încă în offline.
Unul dintre „secretele” succesului afacerilor menționate este că au rezolvat o problemă, nu doar au vândut un produs – s-au concentrat pe nevoi reale, unele poate ascunse, au furnizat valoare și au simplificat lucrurile pentru consumator, conturând un ecosistem.
Urmând aceste exemple, există două idei care pot ajuta și alte companii:
1. Digitalizarea produselor de business, pentru a le accelera spre o afacere în timp real: se reduce timpul, se economisesc bani și apare progresul. În acest mod, se permite o flexibilitate în procese, se poate reacționa mai rapid la schimbarea cererii și, totodată, se simplifică viețile angajaților, partenerilor de afaceri și clienților;
2. Crearea de servicii noi și modele de business, făcând produse inteligente, prin procesarea datelor existente: practic, se vând soluții, taxându-se după probleme rezolvate, nu după produsul în sine.
„Digitalizarea reprezintă mai mult decât o simplă informatizare a serviciilor, produselor și proceselor de business existente. Înseamnă o regândire și o reorientare a acestora spre rezolvarea de nevoi, simplu, eficient și în timp real, care să ajute deopotrivă angajații, furnizorii și clienții. Folosind tehnologia existentă și alegând un partener care poate susține pe tot parcursul demersului transformarea digitală, de la principii și până la implementarea finală, se poate conduce un business spre pasul următor în evoluția sa”, a completat Sorin Cosmescu, CEO EXE Software.