Multe companii de utilități au rămas în urmă cu transformarea digitală, dar dezvoltareaa unor aplicații mobile ar putea stimula implicarea clienților. Aplicațiile mobile au devenit esențiale pentru orice organizație care speră să îndeplinească așteptările clienților, iar nevoia se aplică aproape fiecărei industrii.
Multe utilități „rezistă” modernizării, continuând să ofere site-uri web învechite și adoptare scăzută a aplicațiilor mobile. Lipsa inovației privind implicarea clienților vine în detrimentul satisfacției acestora.
Aproximativ o treime din companiile de utilități mari încă nu au o aplicație. Acest lucru nu este scuzabil în mediul actual, în care consumatorii controlează practic toate celelalte aspecte ale vieții lor prin intermediul smartphone-urilor. Companiile de utilități au fost printre cei mai lente în privința adopției tehnologiei digitale de implicare a clienților și care se manifestă sub forma nivelului de satisfacție a clienților.
Cum vor fi adoptate aplicațiile mobile de sectorul energetic
Multe organizații au introdus deja sau au început să dezvolte aplicații mobile. Vor fi și mai multe. Atât Apple, Google ș.a. oferă în prezent aplicații de citire a contorului mobil pentru monitorizarea energiei și utilizarea apei. Dar acele aplicații reprezintă doar cazurile de utilizare a clienților.
Capacitatea unei utilități de a genera valoare se va baza din ce în ce mai mult pe limitările și oportunitățile arhitecturii sale tehnice.
Proprietarii de utilități ar fi înțelepți să investească în infrastructura care acceptă dezvoltarea aplicațiilor mobile, precum și „abundența tehnologiei disponibile – modele AI, cloud, edge computing și hardware.
Cum poate ajuta digitalizarea companiile de utilitățile să îmbunătățească experiența clienților
Datele sunt în centrul fiecărei implementări tehnologice. Dorința de a recolta date și a le valorifica – este forța motrice din spatele eforturilor de transformare digitală pe care companiile din întreaga lume le urmăresc. Și o parte din secretul accesului acestei valori vine în utilizarea datelor pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului.
Este esențial ca companiile de utilități să ofere servicii care încântă clienții – de la revizuirea informațiilor despre cont online, până la efectuarea unei plăți în aplicația lor mobilă sau rezolvarea unei probleme prin e-mail.
Utilitățile ar trebui să transforme interacțiunile cu clienții de la cele predominant tranzacționale în adevăratele oportunități de implicare a clienților care permit un dialog.
Contoarele inteligente sunt doar unul dintre numeroasele instrumente pe care le pot utiliza utilitățile pentru a aduna date care le-ar permite să înțeleagă mai bine nevoile clienților.
Adoptarea aplicațiilor mobile poate oferi un avantaj competitiv pentru utilități
Mulți experți au subliniat că utilitățile ar trebui să înțeleagă nevoile clienților lor, iar aplicațiile mobile le permit să colecteze date și să își direcționeze eforturile de marketing pentru a-și atinge mai bine obiectivele.
Comportamentele și așteptările consumatorilor se schimbă, iar companiile trebuie să poată oferi servicii când și unde le doresc clienții lor. Companiile de utilități care înțeleg punctele lor forte și punctele digitale slabe vor fi mai bine poziționate pentru a îmbunătăți satisfacția clienților, prin implementarea resurselor pentru a îmbunătăți zonele care vor avea cel mai mare impact.
Printre avantaje aplicațiilor mobile oferite aceste companii, se numără:
• capacitatea de a înțelege modul în care clienții interacționează în prezent cu companiile lor de utilități;
• capacitatea de a determina cât de bine îndeplinesc așteptările digitale ale clienților;
• capacitatea de a identifica zonele unui site web sau o aplicație mobilă care au nevoie de îmbunătățiri.
Pentru companiile care nu au expertiza tehnică pentru a îndeplini aceste obiective pe cont propriu, un parteneriat strategic poate oferi experiența și cunoștințele necesare modernizării aplicațiilor pentru a răspunde așteptărilor clienților.