Companiile caută la viitorii angajați abilități complementare, precum ușurința de a lucra în echipă, capacitatea de a rezolva probleme și adaptarea rapidă la diverse situații. Despre cum sunt pregătiți copii pentru joburile viitorului am discutat cu Polly Iankova, fondatoarea rețelei MindHub
Club IT&C: Care sunt, în mare, principalele beneficii pentru un copil care urmează un curs MindHub?
Polly Iankova: Programul MindHub este creat special pentru ca copiii să învețe abilități valoroase necesare pentru sectorul IT, nu doar pentru programare și codare, ci și abilități care le influențează dezvoltarea personală. Competențe precum gândirea logică, găsirea de soluții, gândirea analitică și creativă, lucrul în echipă, comunicarea în limba engleză și multe altele. Avem un curriculum dezvoltat intern care îi ajută pe copii să învețe cu ușurință unele dintre limbajele de programare, cum ar fi Python și JavaScript. Așadar, copiii beneficiază de pe urma învățării diferitelor abilități atât pentru dezvoltarea lor personală, cât și pentru cea profesională.
Datorită cursurilor noastre, copiii pot învăța cum funcționează tehnologia și, astfel, pot înțelege cum funcționează lumea noastră, care devine din ce în ce mai digitalizată. Prin dezvoltarea acestor noi și minunate abilități, ei vor fi pregătiți pentru locurile de muncă ale viitorului.
Club IT&C: Concret, ce limbaje de programare sunt predate la MindHub? Există și alte competențe tehnice pe care le pot deprinde copiii?
Polly Iankova: Copiii învață diverse limbaje de programare, de la CSS și HTML și până la Phyton și JavaScript. Totul depinde de grupa de vârstă în care se află, deoarece am împărțit cursurile de programare astfel încât să corespundă vârstei copiilor și modului în care aceștia se pot adapta procesului de învățare. Pentru fiecare nivel în parte, ne concentrăm pe anumite subiecte tehnologice și procese de învățare. Cei mici încep cu o înțelegere de bază a condițiilor și construcțiilor în programare, iar, pe an ce trece, copiii învață din ce în ce mai specific despre limbaje virtuale, blocuri de cod, variabile, cicluri, aplicații, jocuri, roboți, etc. Sunt multe abilități tehnice pe care copiii le deprind în timpul cursurilor de programare de la MindHub, nu este vorba doar de codare, ci mai ales despre extinderea cunoștințelor lor despre lumea digitală și virtuală.
Club IT&C: Cum este abordată predarea unei discipline tehnice precum programarea pentru un copil, față de cea pentru un adult?
Polly Iankova: A-i învăța pe copii cum să înțeleagă logica limbajelor de programare poate fi o provocare dacă nu avem abordarea corectă. Asta pentru că ei nu sunt încă la fel de familiarizați cu lumea virtuală ca adulții. De aceea, la MindHub am construit un curriculum intern care este conceput pentru a-i ajuta pe copii să înțeleagă cu ușurință informațiile. Toți mentorii noștri folosesc o abordare specială cu ei și creează un mediu care este chiar distractiv pentru cei mici. Prin diverse jocuri și sarcini, le aprind entuziasmul pentru roboți și comportamentul acestora. Ei încep să vadă logica din programare și, în cele din urmă, devin mai buni în programarea limbajelor. Este foarte important să procedezi cu copiii într-un mod care să îi entuziasmeze și să le mențină atenția și concentrarea ridicată.
Club IT&C: Ce fel de dotări are un astfel de centru?
Polly Iankova: O parte in centrele care fac parte din programul nostru de franciză pot fi diferite, deoarece unele funcționează în clădiri de birouri, iar altele ar putea fi în centre comerciale sau în clădiri individuale. În fiecare centru, avem un spațiu pentru cursuri, unde copiii învață, se joacă și se dezvoltă. Avem, de asemenea, spații comune pentru adunări mari sau seminarii.
Club IT&C: Cum sunt selectați mentorii? Ce fel de competențe (tehnice, pedagogice etc.) ar trebui să aibă aceștia?
Polly Iankova: Suntem foarte atenți atunci când alegem mentorii în toate locațiile noastre, deoarece ei sunt principalul motiv pentru care copiilor le place să vină în centrele MindHub. Ei sunt principalii ambasador ai programului și oamenii care fac ca fiecare curs să fie așa cum este. Mentorii trebuie să fie nu doar competenți în programare, ci și să aibă o anumită abordare cu copiii și să fie entuziasmați să îi învețe. Acesta nu este un program obișnuit, ca în sala de clasă, pentru că la noi se predă prin jocuri și metode inovatoare de învățare, care sunt specifice. De aceea, căutăm profesioniști pasionați, răbdători și amabili care să se alăture echipelor noastre.
Club IT&C: Cum este evaluată eficiența unui astfel de curs de robotică și programare?
Polly Iankova: Copiii trec prin câteva săptămâni de pregătire, iar la finalul fiecăruia primesc câte un certificat pentru că au finalizat cu succes cursul de programare și robotică. În timpul acestor săptămâni, ei se distrează și învață abilități foarte importante despre programare, dar, la final, ne dorim ca ei să fi acumulat cu adevărat cunoștințe și să fie capabili să pună în practică tot ceea ce au învățat. Așadar, la finalul fiecărui curs de formare, măsurăm atât evoluția lor, cât și și finalizarea cu succes a cursurilor. Extinderea centrelor noastre în atât de multe țări și, la nivel local, în atât de multe orașe, interesul care continuă, de asemenea, să crească, ne arată că ne facem treaba în mod eficient.
Club IT&C: Cum este organizată rețeaua MindHub? Poate oricine să înființeze un astfel de centru? Care sunt condițiile și costurile implicate?
Polly Iankova: Oferim un program de franciză pentru toți antreprenorii care doresc să facă parte din familia MindHub. Aceștia au două opțiuni – fie au drepturile pentru un singur centru, fie drepturile pentru un teritoriu unde pot deschide câte centre doresc (fără a plăti taxe suplimentare pentru fiecare).
Când devin franciză, ei au acces la programul nostru de studiu și la varietatea de instrumente de predare pentru copii, toate dezvoltate pentru a-i ajuta pe cei mici să înțeleagă mai bine programarea. Operațiunile sunt automatizate în cadrul sistemului nostru software, astfel încât francizele se pot orienta cu ușurință. De asemenea, ei primesc know-how în ceea ce privește dezvoltarea afacerii, vânzările, marketingul și orice altceva de care au nevoie pentru a deveni mai buni în gestionarea unui centru MindHub. Îi sprijinim foarte mult din acest punct de vedere.
În ceea ce privește condițiile și costurile implicate, opțiunea cu o singură locație are o taxă inițială de 8000 de euro, o sumă de 3000 de euro pentru echipamente și o taxă lunară de franciză (un procent din cifra de afaceri lunară). În cazul celei de-a doua opțiuni (bazată pe teritoriu), taxa inițială este de 15000 de euro, pentru echipamente – 5000 de euro și, din nou, o taxă lunară de franciză în procente.
Club IT&C: Când a început povestea MindHub și cum a evoluat până acum?
Polly Iankova: Ideea MindHb s-a născut cu mult timp în urmă, odată cu nevoia unui program actualizat care să îi învețe pe copii cum să facă față lumii tehnologiei, cum să devină mai buni în acest domeniu și cum să își îmbunătățească abilitățile pentru locurile de muncă ale viitorului. Am creat o rețea puternică de locuri în care copiii pot învăța IT și codificare și am început o călătorie semnificativă pentru lumea educației și a tehnologiei. De-a lungul anilor, ne-am extins cu succes în 8 țări și avem peste 41 de locații. De asemenea, în fiecare an ne îmbunătățim curriculumul și creăm noi grupe pentru diferite vârste, ateliere și cursuri. Recent, ne-am extins prezența și în România.
Club IT&C: Care sunt perspectivele de dezvoltare a rețelei MindHub în România și în regiune?
Polly Iankova: Asistăm la un mare succes în România, de când suntem prezenți aici, începând cu 2019. Sunt peste 1000 de copii și adolescenți care învață în centrele MindHub și creștem constant acest număr, precum și numărul de mentori. Avem 10 centre în România și sperăm să mărim această listă foarte curând!
Mulțumită partenerilor noștri motivați din România, ne așteptăm ca în curând să avem centre în toate zonele țării, astfel încât tot mai mulți copii să poată să se familiarizeze cu metodologia noastră inovatoare și să învețe cum funcționează tehnologia.