SAP Innovation Summit este un eveniment anual dedicat companiilor mici și mijlocii, la care SAP anunță noile direcții tehnologice.
După doi ani de pauză, am participat la SAP Innovation Summit, care a avut loc între 14 şi 16 iunie la Dublin. Evenimentul SAP acoperă cele mai importante subiecte din industrie, identificând provocările prin care trece piața în mod curent şi propunând noi rezolvări bazate pe tehnologie şi inovaţie. Totodată, evenimentul a fost un bun prilej pentru SAP să anunţe ce noutăţi pregăteşte pentru SAP Business One şi când acestea vor fi disponibile clienţilor. Elementul central al prezentărilor a fost modul în care cloud-ul permite companiilor mici şi mijlocii să rămână competitive pe termen lung şi care sunt procesele de business specifice unei companii inteligente.
Nu în ultimul rând, evenimentul a adus sesiuni intense de networking cu alţi parteneri şi clienţi SAP pentru a împărtăși cele mai bune practici în lucrul cu sistemele ERP, precum şi cele mai inspirate soluţii la probleme comune de business.
Noutăţi puse în discuţie la SAP Innovation Summit
1. Amprenta SAP Business One în piaţa globală a crescut semnificativ în ultimii ani. SAP Business One este acum cea mai cumpărată soluţie ERP pentru SMB, după numărul de utilizatori. Sunt +75.000 de companii și 1.2 milioane utilizatori în peste 170 de tari.
2. SAP Business One va primi o serie de îmbunatăţiri la nivel de procese. Este vorba despre optimizarea fluxurilor de de aprobare şi autorizare, a modului de extragere a informaţiilor din documente, împrospătarea modulului de raportare, îmbunatăţirea modului de mapare a relaţiilor etc.
3. În următoarele luni multiple actualizări la nivel de localizare, pentru țările din EU în principal alinierea la sistemul One Stop Shop. Pentru România însă, cea mai relevantă noutate, pe acest palier, este addon-ul pentru SAF-T, dezvoltat de noi.
4. Aplicația mobilă pentru ”Sales and Service„ va fi optimizată și va primi noi funcţionalităţi pentru gestiunea documentelor comerciale, pontaj, jurnal plăti, fluxuri de aprobare, analiza datelor. Complementar aplicaţia mobilă va fi mai bine integrată cu Microsoft 365 şi va permite export în OnedDrive pentru fişiere Excel şi Word, iar colaborarea prin Teams va fi optimizată.
5. SAP şi-a anunţat şi promisiunea de a ţine un ritm intens la actualizării şi mentenanţei soluţiei în următorii 2-3 ani. Vor exista actualizări trimestriale pentru ambele versiuni (SQL şi HANA), dezvoltări continue ale aplicaţiilor mobile şi a versiunii cloud, iar serviciile de suport rămân neschimbate indiferent de tipul soluţiei deţinute de clienţi. Vor fi anunţate mai multe inovaţii majore în următorii ani pentru toate produsele asociate sistemelor ERP.
6. Clientul web al SAP Business One primește o infuzie de noi funcţionalităţi: opţiuni avansate de vizualizare a listelor de obiecte, corelarea mai multor seturi de date într-un singur ecran, facilităţi de analiza contextuală, îmbunătăţirea proceselor de aprobare a documentelor etc. ”Vizualizările” vor putea fi exportate/importate între entităţile unui grup sau vor putea fi partajate prin email. Va include noi module (Purchasing, spre exemplu) și urmează integrarea cu Office 365 şi Teams, care va îmbunătăţi lucrul colaborativ. Totodată, SAP va susţine un mod flexibil de implementare cloud sau on-premises, pentru a oferi clienților libertate de alegere.
7. Automatizarea inteligentă devine tot mai relevantă pentru business. SAP şi-a întărit susţinerea utilizării roboţilor software pentru a elibera angajaţii de sarcinile manuale repetitive. Setul de şase roboţi software lansat în prima parte a anului are un rol important în acest proces, iar modelele de bune practici vor fi tot mai promovate în rândul partenerilor şi clienţilor, pentru a creşte eficienţa muncii. Cei șase roboţi derulează următoarele activități:
• Extragerea diverselor documente de business din e-mail-uri;
• Încărcarea facturilor de la furnizori şi scanarea inteligentă a acestora;
• Încărcarea automată a notelor de livrare;
• Crearea automată a comenzilor de vânzare pe baza comenzilor de achiziţii definite în sistem;
• Crearea automată a unor activităţi în relaţie cu partenerii de business;
• Procesarea automată şi îmbogățirea unor date (masterdata) pentru o mai bună integrare în documente.
Despre setul de roboţi software citiți și articolul: SAP integrează șase roboţi software în SAP Business One.
Pentru System Innovation România, SAP Innovation Summit a fost un moment bun pentru a lua pulsul pieţei şi de a înţelege cum au abordat parteneri de pe alte pieţe subiecte care sunt acum de actualitate în România (SAF-T spre exemplu). La fel de important a fost și să descoperim care sunt planurile de viitor ale SAP şi ce inovaţii vor și integrate în soluţii în viitorul apropiat.