În ultimii 15 ani, IT a funcționat într-o manieră previzibilă. Pentru a automatiza procesele esențiale de afaceri, companiile au implementat aplicații la pachet de la furnizori de software consacrați. La rândul lor, departamentele IT și-au concentrat cea mai mare parte a eforturilor pe construirea și gestionarea infrastructurii necesare pentru a rula astfel de aplicații, precum și pe dezvoltarea competențelor necesare pentru a oferi niveluri de servicii garantate în întreaga organizație. Ca urmare, companiile au investit masiv în infrastructura legată de aplicațiile enterprise.
Însă toate aceste obișnuințe au început să se schimbe. Odată cu apariția dispozitivelor mobile, a cloud computing-ului, a social media, a Internet of Things etc, modul în care sunt create, implementate și utilizate aplicațiile s-a transformat semnificativ.
Pentru a capta fluxuri de venituri din zona digitală, pentru a dezvolta produse mai inteligente și pentru a oferi experiențele mult îmbunătățite pe care le așteaptă clienții, companiile trebuie să treacă printr-o transformare semnificativă, reducând în același timp costurile și perfecționând performanța aplicațiilor mai vechi și a infrastructurii pe care acestea rulează.
Singura modalitate de a atinge ambele obiective – să inovăm și să optimizăm – este de a transforma tehnologia pe care o folosim pentru a furniza servicii IT. Acest lucru începe cu reducerea costurilor și a efortului implicat în rularea pachetelor software de automatizare mai vechi – astfel încât IT-ul să își poată transfera resursele către alte aspecte legate de transformarea afacerii.
O dilemă pentru directorii IT
Tensiunea generată de modernizarea cât mai rapidă este o provocare pentru majoritatea companiilor. Pentru a reuși, managerii IT își dau seama că trebuie să treacă printr-o transformare semnificativă la nivelul întregii organizații, de la reevaluarea investițiilor în infrastructura on și off premise, până la intensificarea angajamentului față de livrarea IT-as-a-Service. În cele mai multe cazuri, acesta este un teritoriu nou și mulți caută îndrumare pentru a acționa cât mai eficient posibil.
Centrul de date modern începe cu infrastructura
Primul pas pentru a susține aceste priorități IT adesea contradictorii este modernizarea componentelor de infrastructură pe care se bazează IT sau, mai degrabă, preocuparea de a deveni un centru de date pregătit pentru viitor. În trecut, departamentele IT își construiau infrastructura și își cumpărau aplicațiile, dar acum caută din ce în ce mai mult să inverseze acest model. Acestea doresc să cumpere platforme de infrastructură simple, ușor de implementat, pe care pot construi și rula rapid aplicații de bază care le diferențiază afacerile, oferind în același timp o platformă pentru implementarea aplicațiilor de generație următoare.
Infrastructura ca serviciu (IaaS) permite îndeplinirea ambelor cerințe. Tehnologia IaaS sprijină întreprinderile să evite costurile ridicate și complexitatea furnizării și gestionării propriei infrastructuri. În schimb, infrastructura este întreținută și susținută de furnizori terți, permițând echipelor IT să se concentreze pe alte priorități care pot face ca afacerea să avanseze.
Soluțiile IaaS permit, de asemenea, organizațiilor să:
• reducă semnificativ cheltuielile de aprovizionare și întreținere a infrastructurii.
• îmbunătățească continuitatea afacerii și recuperarea în caz de dezastru, asigurându-se că infrastructura este disponibilă după întreruperi sau dezastre.
• accelereze viteza de lansare prin furnizarea de putere de calcul și stocare suplimentară, furnizând mașini virtuale în câteva minute sau ore, în loc de zile sau săptămâni.
• rămână concentrate pe creșterea afacerii, mai degrabă decât pe întreținerea infrastructurii IT.
• să crească sau să reducă cu ușurință activitatea, in funcție de evoluția cererii.
În ciuda acestor beneficii, multe organizații nu se simt în largul lor să mute anumite sarcini de lucru în cloud. Infrastructura locală oferă mai multă securitate și control, în special în ceea ce privește suveranitatea datelor, și poate oferi performanțe mai mari pentru sarcinile de lucru în care latența scăzută este esențială. Pentru a permite întreprinderilor să se bucure de avantajele cloud-ului public și ale IaaS, acestea pot opta pentru soluții precum Data Center-as-a-Service, care aduce puterea capacităților IaaS on premise în centrele de date centrale și în cele Edge.
În loc să facă investiții de capital în hardware, stocare, servere și în personalul care să le întrețină, întreprinderile pot accesa rapid și ușor resurse IaaS ori de câte ori este nevoie, plătind doar pentru serviciile de infrastructură pe care le consumă.
Ofertele IaaS permit organizațiilor să acceseze o parte dintr-un fond consolidat de resurse pentru a crea și utiliza infrastructura de calcul atunci când este necesar. Acest lucru reduce timpul și costurile de achiziționare, implementare, configurare și gestionare a componentelor hardware și software separat, accelerând timpul de valorificare a investițiilor IT.
Digitalizarea accelerată este un motor important al pieței centrelor de date din Orientul Mijlociu
Potrivit unui raport al ResearchandMarkets.com, piața centrelor de date din Orientul Mijlociu va crește cu de 7% (CAGR) în perioada 2018-2024. Pe măsură ce guvernele și întreprinderile avansează cu agendele lor de transformare digitală, există o nevoie tot mai mare de a migra de la operațiunile din sălile de servere la serviciile de centre de date, cum ar fi serviciile gestionate, colocarea și infrastructura hibridă. În plus, se așteaptă ca mai multe inițiative legate de orașele inteligente din țări precum Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Qatar și altele, să stimuleze investițiile și implementarea de centre de date moderne, pregătite pentru viitor.
Toate acestea încep ne indice unde se îndreaptă companiile și echipele IT în procesul de transformare datorită digitalizării rapide și oportunităților de pe piață. Paradigmele asociate cu infrastructura tehnologică vor continua să evolueze semnificativ și, pe măsură ce o fac, vor intra în joc noi competențe, instrumente și resurse. Nu există un punct final pentru transformare – aceasta este la fel de constantă ca și inovația – dar există un început. Și acesta este modul în care va fi construit centrul de date modern.
de Lorenzo Lumassi, Vice President, Services Sales, MERAT, Dell Technologies