Schneider Electric, liderul transformării digitale a managementului energiei și automatizarii aniversează 25 de ani de activitate în România prin intermediul subsidiarei sale locale. Una dintre cele mai performante și mai longevive organizații ale companiei globale, Schneider Electric România coordonează în prezent un grup de țări care include Armenia și Republica Moldova.
Compania și-a început activitatea în România în 1997, cu sediul central la București și agenții regionale în Constanța, Cluj, Iasi, Brasov, Craiova și Timișoara. La începutul anilor 2000, diviziile TAC pentru sisteme de management al clădirilor și cea de alimentări de siguranță, au completat portofoliul inițial de produse și servicii.
Din 2007, în urma fuziunii internaționale între Schneider Electric și APC, compania a început să comercializeze în România produsele și soluțiile APC pentru centre de date, Edge Computing și surse neîntreruptibile și tot din același an, a preluat coordonarea operațiunilor din Republica Moldova.
Cu un portofoliu de clienți din cele mai diverse domenii economice – de la industria grea la retail, de la construcții la IT- compania furnizează în prezent în România produse și servicii pe patru piețe, toate mari consumatoare de energie electrică, cu obiective de eficientizare a consumului: piața de clădiri comerciale și rezidențiale, piața de industrie, cea de infrastructură și, nu în ultimul rând, piața de rețele și centre de date. Conform datelor globale, aceste patru piețe acoperă 70% din consumul energetic mondial, iar Schneider Electric furnizează pentru toate soluții și sisteme de automatizare și optimizare a consumului.
„În cei 25 de ani de activitate în România, Schneider Electric a avut ca prioritate implementarea la nivel national a două dintre cele mai importante trenduri globale la ora actuală – transformarea digitală și eficiența energetică, trenduri care au cunoscut o ascensiune accelerată în special în ultimii ani”, spune Lucian Enaru, General Manager Schneider Electric România, Republica Moldova și Armenia. „În prezent, aproximativ jumătate din veniturile noastre provin din soluții și servicii asociate digitalizării: produse conectate, soluții de tip edge, software, servicii bazate pe AI și VR.”
Subsidiara din România asigură, prin intermediul Bucharest Hub, asistență specializată în 16 limbi pentru clienții Schneider Electric din 25 de țări. Experții săi coordonează funcții importante la nivel European sau al regiunii SEE- South Eastern Europe.
„La Schneider Electric România avem posibilitatea să consolidăm loialitatea angajaților noștri prin oportunitățile excelente de carieră, la nivel local și international, prin intermediul platformei noastre digitale globale, Open Talent Platform”, explică Cristina Mancaș, SVP HR Schneider Electric SEE. „Echipa noastră, construită cu tenacitate și grijă pentru oameni într-un sfert de secol, este cea care susține acum performanțele de business ale companiei, pe o piață care are din ce în ce mai mare nevoie de soluții pentru un consum energetic eficient și pentru tranziția către mediul digital. Inițiativele românești au devenit, de multe ori, proiecte și programe internaționale, iar acesta este un aspect care dă sens muncii noastre și contribuie la omogenitatea unei echipe sănătoase și competente.”
Schneider Electric colaborează cu cele mai mari companii din țară pe proiecte de automatizare și eficiență energetică a clădirilor și fluxurilor de lucru – printre clienții tradiționali ai companiei se numără companii din industria metalurgică, retail, sănătate, producție alimentară, construcții și infrastructură. Gamele de aparataj ultraterminat comercializate de Schneider Electric, alături de soluțiile complexe pentru case inteligente sunt disponibile prin intermediul partenerilor de retail ai companiilor – mari lanțuri internaționale de bricolaj, dar și o rețea de retaileri specializați.