În data de 31 octombrie se sărbătorește Ziua Mondială a Economisirii și este un bun prilej, înainte de Black Friday și startul campaniilor pentru sezonul cadourilor, să vedem cum a evoluat relația consumatorilor cu banii într-un an dificil economic, cu o inflație galopantă și multe incertitudini legate de stabilitatea financiară a familiilor.
Un studiu realizat pe un eșantion de 10.000 de respondenți din 10 țări (opt europene, plus SUA și Australia) a inclus și 1.000 de respondenți din România.
Câteva tendințe sintetizate de analiștii Revolut au reliefat faptul că:
• Românii sunt tot mai deschiși să vorbească despre bani, dar tot consideră „tabu” subiecte precum câștigurile salariale, economiile personale și se jenează să ceară măriri de salariu – mai ales dacă sunt tineri sau de vârstă mijlocie
• Vârsta este un factor care influențează și percepția despre nivelul de cunoștințe financiare și atitudinea față de recesiune și controlul bugetului personal
• Femeile sunt mai îngrijorate de inflație și de impactul asupra veniturilor decât bărbații. Iar banii sunt un subiect important în relația de cuplu sau în familie, caracteristică întâlnită la mulți europeni, nu doar la români
• Românii au economisit mai mult în primele nouă luni ale anului decât în aceeași perioadă a anului trecut (+75% Seifuri Vault). Campioni la economisit au fost utilizatorii din segmentul 25-34 de ani (36,29% din totalul „pușculițelor digitale” create)