Ce își doresc românii și europenii de la Black Friday și care este percepția lor despre corectitudinea ofertelor propuse de comercianți și branduri cu ocazia acestui eveniment? Revolut a aflat, cu ajutorul unui studiu derulat în parteneriat cu Dynata, în 10 piețe la nivel global, din care 8 europene, care este nivelul reducerilor și discount-urilor anticipate de consumatori, de unde își vor lua aceștia banii pentru a finanța achizițiile de Black Friday, dar mai ales ce anume îi sperie în legătură cu Black Friday.
Și pentru că un alt subiect preocupă de ani buni consumatorii, am măsurat și nivelul scepticismului față de corectitudinea ofertelor de Black Friday sau Cyber Monday printre consumatorii europeni și inclusiv printre români.
La studiu au răspuns 1.000 de consumatori români, în cadrul cercetării derulate în luna octombrie 2022. Iată mai jos și principalele constatări:
• 8 români din 10 și 7 europeni din 10 spun că vor face achiziții de Black Friday sau Cyber Monday. Tot 8 români din 10 se așteaptă să găsească produse reduse cu cel puțin 30%, iar 23% dintre ei chiar speră să cumpere produse la jumătate de preț;
• Majoritatea europenilor (64%) privesc cu scepticism corectitudinea ofertelor de Black Friday. Românii sunt cei mai sceptici consumatori (84%), iar nemții cei mai încrezători (61%);
• Conaționalii noștri se tem cel mai mult că ar putea găsi, ulterior, același produs la un preț mai bun (27%). În top 3 ”temeri” se mai află fraudele cibernetice (20%) și riscul de a returna produsele (10%) pentru că nu le mai plac;
• Cei mai mulți consumatori vor achita cumpărăturile cu banii din contul curent, iar 2 români din 10 chiar au făcut economii special pentru a avea bani de Black Friday;
• Majoritatea cumpărătorilor și-au făcut planul de a achiziționa mai ales online. 7 din 10 respondenți români au indicat platformele de e-commerce preferate sau site-urile/ aplicațiile în general ca fiind locul de unde vor să cumpere de Black Friday. Totuși, 14% dintre consumatori sunt pragmatici și spun că vor face cumpărături și din online și din magazinele fizice, dacă ofertele sunt avantajoase.