LIFE IS HARD (LIH), companie de tehnologie listată la BVB, piața AeRo, și-a crescut cu 55% profitul net în trimestrul 3 al anului în curs, ajungând la 4,34 mil lei, în timp ce EBITDA a înregistrat o creștere de 30%.
În aceeași perioadă, compania și-a îmbunătățit lichiditatea, și-a scăzut gradul de îndatorare și se află într-un echilibru financiar stabil, deținând active totale care acoperă de aproape trei ori datoriile.
La nivelul cifrei de afaceri, LIH a înregistrat o creștere de 15%, realizând 18,45 milioane lei. Cea mai mare pondere în venituri, 53%, o are linia de business ITC&Telco, în timp ce 34% sunt generate de către divizia INSURANCE, iar 13% provin din alte proiecte – în principal dezvoltarea de soft pentru IMM-uri.
„Toate rezultatele financiare ale LIFE IS HARD s-au îmbunătățit în trimestrul 3 cu două cifre, comparativ cu aceeași perioada din 2021, iar fundamentul pe care dezvoltăm LIH este tot mai stabil. În ciuda faptului că actualul context macroeconomic generează cheltuieli mai mari inclusiv pentru companii, privim cu încredere către finalul acestui an și către 2023, când ținta noastră sunt investițiile în startup-uri insurtech”, spune Cătălin Chiș, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație LIH.
Tot în primele 9 luni ale anului s-a operaționalizat o decizie strategică în ceea ce privește echipa internă: programul Stock Option Plan (SOP) 2021 a devenit activ la nivelul întregii organizații, astfel încât toți angajații LIFE IS HARD au devenit, din 2022, acționari în companie.
„Este o premisă importantă de creștere a retenției de personal – în contextul în care piața forței de muncă pe zona de IT este extrem de competitivă, iar localizarea geografică nu mai este un impediment, în varianta de lucru la distanță”, menționează Cătălin Chiș.
În ceea ce privește finalul de an, LIFE IS HARD pregătește operaționalizarea unui nou demers strategic aprobat recent în AGA: LIH Ventures, o nouă companie deținută integral de LIFE IS HARD, care va funcționa pe structura de holding.
„LIH Ventures va investi în inovație pentru asigurări și domenii conexe, astfel încât să creăm un ecosistem puternic în România și la nivel regional. Compania va fi orientată către startup-uri care dezvoltă produse de digitalizare scalabile, bazate pe tehnologii noi (Big Data Al/ML), și va contribui prin investiții pre-seed inclusiv la dezvoltarea startup-urilor și companiilor young-growth din Europa de Sud-Est (SEE). Capitalul inițial de investiții se ridică la 1 milion de euro, iar proiectul este în fază avansată: ne-am propus ca planul de acțiune să fie gata în următoarele 2 luni, avem în construcție echipa operațională și studiem deja mai multe startup-uri în care am putea investi”, spune Erik Barna, fondator și membru al Consiliului de Administrație LIH.
Consiliul de Administrație LIH este mandatat să stabilească planul de implementare și funcționare LIH Ventures, astfel încât compania să poată face achiziții de participații la firme care dețin modele de afaceri și tehnologii noi și inovatoare în industria de asigurări și servicii conexe (mobilitate, călătorie etc).
Raportul detaliat privind rezultatele trimestrului 3 și planurile de dezvoltare LIFE IS HARD poate fi consultat aici.