Inteligența Artificială (AI) a făcut progrese semnificative în ultimul deceniu și a rezolvat diverse probleme prin cercetări ample – de la mașini cu conducere autonomă, la chatbot intuitivi precum ChatGPT de la OpenAI.
Soluțiile AI devin o necesitate pentru companiile care doresc să obțină informații valoroase din date. Firmele caută să implementeze un spectru larg de aplicații AI, de la software de analiză de text, până la instrumente de analiză predictivă mai complexe.
Deoarece știința datelor este tot mai utilizată, organizațiile necesită experimentarea continuă a AI și testarea algoritmilor de învățare automată pe platforme cloud simultan. Procesarea datelor prin astfel de metode necesită costuri inițiale masive, motiv pentru care companiile se îndreaptă acum către AIaaS (AI-as-a-service), soluții terțe care oferă platforme gata de utilizat.
AIaaS este ideal pentru acces la AI fără o infrastructură de costisitoare. Conform estimărilor, piața AIaaS globală va ajunge la 11,6 miliarde dolari în 2024.
Cu AIaaS, companiile accesează software AI de la terți, obținând beneficiile AI și a analizei datelor cu o investiție inițială mai mică, putând personaliza software-ul pentru nevoile specifice. AIaaS este similar cu alte oferte „as-a-service”, cum ar fi infrastructura-as-a-service (IaaS), platform-as-a-service (PaaS) și software-as-a-service (SaaS).
În plus, AIaaS include tehnologii disparate, ca procesarea limbajului natural (NLP), viziunea computerizată, învățarea automată și robotica.
Pentru firmele mici și mijlocii, AIaaS permite accesarea AI fără a dezvolta și a implementa sisteme de la zero, ceea ce permite concentrarea pe activitatea bază și beneficierea de AI. Utilizarea AIaaS poate crește profiturile reducând riscul investițiilor în AI.
AIaaS facilitează toate aspectele inovației AI. Platforma oferă o soluție completă pentru cerințele moderne de afaceri, de la ideea despre modul în care AI poate oferi valoare, până la rezultate tangibile.
AIaaS permite o modalitate structurată și benefică de a echilibra știința datelor, competențele IT și de consultanță în afaceri, precum și de a echilibra livrarea tehnică cu rolul de gestionare continuă a schimbărilor care vine cu AI. De asemenea, scade riscul inovației AI, îmbunătățind timpul de lansare pe piață, rezultatele produselor și valoarea pentru afacere. În același timp, AIaaS oferă organizațiilor un model pentru AI în viitor, accelerând, astfel, cunoștințele interne și capacitatea de execuție, asigurând o aliniere a cadrului de livrare agilă și transparență în crearea AI.
Platformele AIaaS pot procesa și analiza volume mari de date text, cum ar fi recenziile clienților sau postările pe rețelele sociale, pentru a ajuta computerele și oamenii să comunice mai clar. Aceste platforme pot fi, de asemenea, utilizate pentru a construi chatbot-uri care pot gestiona întrebările și solicitările clienților, oferind o modalitate convenabilă pentru organizații de a interacționa cu clienții și de a îmbunătăți serviciile pentru clienți.
Computer vision este un alt exemplu, deoarece platformele AIaaS pot analiza și interpreta imagini și date video, cum ar fi recunoașterea facială sau detectarea obiectelor; acest lucru poate fi inculcat în diverse aplicații, inclusiv securitate și supraveghere, marketing și producție.
Sistemele AIaaS se maturizează și permit clienților să ajusteze modelele cu date specifice, iar această capacitate extinsă va permite companiilor să creeze modele concentrate pe cazurile lor de utilizare specifice.