Analiza — January 17, 2023 at 4:07 pm

5 trenduri 2023 în Influencer Marketing. E mai puțin important cine facilitează, e mai relevant impactul real

by

2023 se află la start, iar profesioniștii din industria de marketing au în față o serie de provocări și oportunități care pot influența succesul campaniilor de comunicare și de publicitate.

Pentru aceștia, echipa MOCAPP a pregătit un ghid de recomandări care pornesc de la principalele 5 trenduri ale anului care tocmai a început.

vizual_MOCAPP_trends20231. Achiziție versus retenție:
80% dintre consumatori caută recomandări de produse și servicii la creatorii și influencerii din Social Media (sursa)

Odată cu creșterea personalizării și “umanizarea” brandurilor pentru a spori autenticitatea și încrederea, consumatorii devin mult mai interesați să asocieze cu brandurile cu figuri populare și lideri de opinie.

Specialiștii în marketing au rolul să facă aceste parteneriate cu influenceri și creatori celebri de conținut (51% au ajuns la concluzia că Influencer Marketing îi ajută să atragă consumatori mai buni), însă costurile de achiziție cresc vertiginos pe toate canalele digitale (Google, Meta, Amazon).

Din acest motiv, relația cu clienții aflați deja în portofoliu devine vitală, pentru a încuraja cumpărăturile recurente și consolidarea brandului în mintea consumatorilor actuali.

Recomandare pentru branduri:
Nu lăsați clienții proprii să migreze către alte branduri! Amintiți-le de ce aveți o relație care poate continua! În plus față de strategiile de cucerire de noi piețe, securizați relația cu cei care au cumpărat deja. Îi puteți tine aproape prin campanii de fidelizare, iar pe clienții care au la rândul lor comunități semnificative în Social Media îi puteți implica în campanii de promovare sau live shopping.

2. Performanța campaniilor a devenit scopul principal în Influencer Marketing.
Affiliate Marketing converge cu Influencer Marketing (detalii)

Influencerii vor fi din ce în ce mai mult recompensați conform performanței din campaniile lor. Trendul se vede deja de câțiva ani în Europa și Statele Unite. Așadar, Affiliate și Influencer Marketing tind să intre in convergență, mai ales pentru nano-influenceri și micro-influenceri.

Devine mai puțin important cine intermediază sau ce aplicație folosești, mult mai relevant este cu ce impact o face și calitatea audienței cu care vorbește.

Recomandare pentru influenceri:
Asigurați-vă că monetizarea influentei voastre are o matematica corectă în spate și că este comunicată transparent către branduri. Faceți vizibile performantele voastre din campanii și impactul pe care îl generați în relație cu brandurile. Construiți studii de caz pe industrii, pentru a vă sublinia valoarea creată prin conținutul destinat consumatorilor din comunitățile voastre.

3. Conținutul video este rege!
Insta Stories, TikTok Videos și YouTube Vlogs sunt livrabilele cele mai des folosite în campanii Social Media (76%+).

Motorul de creștere este evident conținutul video în comunicare și publicitate! Aici sunt oportunitățile de creștere: ponderea TikTok din cheltuielile de marketing crește rapid, dar Instagram (Reels & Stories) are în continuare peste 50% din bugetele Influencer Marketing.

Recomandare pentru creatorii de conținut:
Publicarea de content online este un business care necesită investiții. Alocați un buget anual de investiții în echipamentele audio-video potrivite. Calitatea video a conținutului este unul dintre cele mai importante criterii de selecție pentru branduri și un element diferențiator în impactul pe care îl creați în rândul comunităților voastre.

4. Reinventarea în spații de joacă diferite
Lupta titanilor Meta, Google și TikTok se dă pe mai multe fronturi, comerțul electronic fiind cel mai important (analiză eCommerce în Influencer Marketing)

Instagram este mediul preferat pentru Influencer Marketing, cifrele sunt clare: peste 90% dintre campaniile cu influenceri sunt derulate pe Instagram. Asta în ciuda faptului că Insta are mai puțini membri activi decât cealaltă platformă din grupul Meta (Facebook) și chiar mai puțini decât TikTok în unele țări.

Pe de altă parte, TikTok devine tot mai mult un spațiu interesant pentru companiile eCommerce, iar în 2023 aplicația chineză va deveni liderul în Social Commerce și Live Shopping.

Recomandare pentru creatorii de conținut:
Matematica este importantă, pe oricare canal alegeți să comunicați cu audiența voastră. Unele puncte de interacțiune sunt mai eficiente pentru branduri, așa că apar mai multe oportunități de colaborare și monetizare în acele puncte. Consolidați-vă prezența și interacțiunea cu comunitatea voastră pe rețelele sociale potrivite.

5. Data-driven și datele primare contează!
A.I. și Machine Learning nu mai sunt doar buzzwords, sunt tehnologiile momentului inclusiv în marketing

Evoluția tehnologiei dă putere tot mai mare conceptului de Data-driven Marketing: pe măsură ce companiile folosesc inteligența artificială și învățarea automată, ele vor include aceste tehnologii în strategiile lor de marketing, folosind tehnologia pentru a identifica tendințele și pentru a îmbunătăți parteneriatele cu Influenceri. O pot folosi pentru a deduce contextul și semnificația din discuțiile cu clienții actuali.

Recomandare pentru branduri:
Tehnologia și regulile din digital fac că datele primare să joace un rol important în identificarea creatorilor autentici, din cauza blocajului împotrivă cookies. Daca KPI este un cuvânt-cheie pentru voi în 2023, folosiți aceste reguli din digital pentru a genera mai ușor rezultate și a alege acei creatori care construiesc autentic și cu impact real.