În întreaga lume, autoritățile vor să furnizeze servicii publice digitale. Pentru asta, trebuie știut care este începutul și direcția bună. Deci, punctul de plecare: este organizația suficient de matură? Ce împiedică implementarea proiectelor planificate?
Read the english version of this article
Digitalizarea ar trebui să fie pe agendele lideri politici. Conform Gartner, „Liderii tehnologici trebuie să ajute agențiile și conducerea politică să înțeleagă de ce menținerea nivelului corect de accelerare digitală este atât de importantă pentru serviciile guvernamentale. (…) Agențiile guvernamentale care nu știu clar ceea ce contează cel mai mult pentru clienții lor riscă să piardă timp și resurse cu lucrurile care nu contează. A afla este primul pas.”
Liferay, cu peste 15 ani experiență în sectorul public, apreciază că fiecare organizație are nevoi unice. Însă, există multe puncte comune și așteptări nesatisfăcute ale cetățenilor, care se numără printre provocările principale pe care sectorul public trebuie să le abordeze.
Care sunt provocările critice cu care se confruntă administratorii publici?
1. Cetățenii au așteptări și pretenții mari. Oamenii de astăzi sunt cufundați într-o lume extrem de digitalizată. Ei preferă canalele digitale pentru a evita vizitele în persoană care necesită timp. Există un cost de reputație și implicare pentru agenție care nu oferă servicii online ușoare.
2. Agențiile guvernamentale au servicii învechite, lente și costisitoare. În multe cazuri, serviciile guvernamentale sunt încă manuale și lente. Au fost concepute pentru trecut. Ca rezultat, costuri ridicate, liste lungi de așteptare și nemulțumirea cetățenilor. Aceasta este o utilizare ineficientă a angajaților guvernamentali, care își petrec orele procesând formulare pe hârtie care ar putea fi digitizate.
3. Site-urile web și aplicațiile guvernamentale nu sunt la standardele moderne. Multe pagini web guvernamentale sunt învechite. Site-urile ar trebui să aibă experiențe unificate între departamente și funcții, acces la serviciile digitale într-un singur loc, personalizare pentru vizitator și să fie complet funcționale și ușor de utilizat atât pe desktop, cât și pe dispozitive mobile. Capacitățile de integrare sunt o necesitate, ceea ce duce la următorul punct.
4. Stack-urile tech guvernamentală sunt vechi, dezarticulate și inhibă crearea de experiențe bune. Agențiile sunt adesea limitate de tehnologia moștenită care nu permite colaborarea. Acest lucru face aproape imposibil să se creeze experiențe digitale unificate. În plus, întreținerea tehnologiei vechi este costisitoare.
5. Nu există suficiente resurse IT pentru upgrade. Tehnologiile web vechi depind de IT pentru actualizarea conținutului, pentru a crea pagini noi sau site-uri. Aceasta îi împiedică pe angajații din sectorul public să furnizeze rapid informații cetățenilor sau să creeze noi servicii digitale care să le înlocuiască pe cele manuale. Oferind angajaților obișnuiți capacitatea de a crea pagini, site-uri și aplicații cu cod redus/fără cod, eliberează resurse IT limitate pentru a lucra la proiecte mai provocatoare.
6. Cultura guvernamentală are adesea multă rezistență internă la schimbare. Majoritatea proiectelor de transformare guvernamentală eșuează din cauza rezistenței la schimbare a angajaților și a conducerii. Identificați victorii ușoare și construiți pe succes. Folosirea unei platforme precum Liferay DXP poate face posibilă lansarea rapidă a proiectelor și poate accepta, de asemenea, mai multe proiecte. Câștigurile fac mai ușor să distrugi rezistența.
După ce principalele piedici au fost identificate, următoarea fază – ce este necesar pentru a trece către sisteme reale de servicii publice? Cum arată aceste noi soluții digitale?
Prin parteneriatul cu Liferay, SolvIT Networks aduce în România, pe lângă unul din cele mai avansate portale din piață și un portofoliu vast cu servicii de înaltă calitate, specializate în implementarea și personalizarea avansată a portalelor pe nevoile clienților.