Pe fondul dorinţei în creştere a consumatorilor de tratament tot mai personalizat, firmele de comerţ cu amănuntul necesită tot mai multă predictibilitate şi încredere că se pot adapta la evoluţia cererii, în acelaşi timp asigurându-se că echipele IT şi reţelele de date pot face faţă acestui fenomen, conform unui recent studiu la nivel global realizat de Aruba şi Foresight Factory. Studiul s-a concentrat asupra tendinţelor şi datelor din sectorul retail, acordând o atenţie specială impactului expansiunii tehnologice şi inovaţiei.
Pe fundalul schimbării permanente, studiul a descoperit că cerinţele tehnologice pentru comercianţi devin tot mai dense şi mai complexe. În vreme ce firmele de comerţ concurează pentru o cotă tot mai mare din portofelul consumatorilor, studiul constată că acestea vor trebui să furnizeze experienţe de cumpărare tot mai flexibile şi mai personalizate pentru a atrage clienţi noi şi pentru a-i păstra loiali atât pe clienţii online, cât şi pe cei din magazine.
Autorii studiului au detaliat cinci modalităţi prin care experienţele de cumpărare se vor schimba în 2023 şi au identificat implicaţiile pe care acestea le vor avea asupra echipelor IT şi a reţelelor de date. Ei spun că rezultatele reprezintă un argument major pentru implementarea unui model de consum mai flexibil şi mai agil pentru reţeaua de date, cum ar fi Network-as-a-Service (NaaS).
Printre rezultatele cheie ale studiului se numără acela că firmele de retail vor introduce tot mai multe experienţe digitale profunde pentru cumpărătorii din magazine fizice. Ele vor căuta să investească mai mult în tehnologii noi, cum ar fi AR şi VR, care permit cumpărătorilor să simtă mai bine cum se potrivesc produsele în viaţa lor înainte de achiziţia finală.
Aşteptările consumatorilor pentru opţiuni de livrare produse flexibile sunt în creştere rapidă. Asta înseamnă că firmele de comerţ cu amănuntul vor necesita o abordare tot mai hibridă în zona de acoperire comenzi, oferind, pe lângă servicii tradiţionale de livrare, micro-centre de preluare comenzi şi curieri la cerere. Folosirea serviciilor de geolocaţie şi a magazinelor mobile va oferi comercianţilor şansa de a aduce PoS-ul cât mai aproape de casa consumatorului sau de locul lui de muncă.
Studiul mai prezice că, pe măsură ce comerţul electronic va creşte şi va sofistica competiţia, spaţiile fizice ale magazinelor vor fi redefinite nu doar pentru a se axa pe creşterea satisfacţiei consumatorilor ci şi pentru eficientizarea operaţiunilor de afaceri. Magazinele fizice vor deveni tot mai interconectate, cu inovaţii cum ar fi încăperi inteligente de probă şi ieşiri fără casier, în vreme ce capabilităţile IoT vor oferi informaţii în timp real ca să sprijine economiile operaţionale şi eforturile de sustenabilitate.