Unul dintre avantajele SAP Business One este că procesul de dezvoltare şi îmbunătăţire a sistemului este permanent, iar SAP investește milioane de euro în inovaţie. Anul trecut, SAP Business One a primit două actualizări, iar companiile care fac upgrade la versiunea 10.0 cu feature package 2208 (FP2208) vor beneficia de multe noutăți, de la single sign-on și funcționalități extinse în clientul web, la integrare cu SAP Product Footprint Carbon Management.
Lista noutăţilor este foarte lungă, însă am făcut o sinteză cu cele mai importante:
1. Noi facilităţi pentru autentificare și managementul identităţii. SAP Business One permite acum integrarea cu o soluţie de Identity and Authentication Management (IAM). Cu ajutorul unui furnizor terț, utilizatorii beneficiază de single-sign-on o funcţionalitate de securitate ce permite accesarea mai multor aplicaţii sau site-uri web cu o singură parola. Permite administrarea centralizată a tuturor conturilor de utilizator SAP Business One din organizaţie și a fost îmbunătăţit modul de alocare a licenţelor şi stabilire a drepturilor de acces pentru utilizatori.
2. Suport pentru sustenabilitate. Soluția SAP Product Footprint Management este acum integrată în Sap Business One şi ajută la calcularea amprentei de carbon a oricărui produs sau serviciu într-un mod simplu şi rapid pe baza datelor tranzacţionale existent în sistemul ERP. Pe acest subiect citiți și postul dedicat: Soluție SAP pentru sustenabilitate și masurarea amprentei de carbon.
3. Clientul web are o integrare îmbunătățită cu Microsoft Teams. Integrarea este mai veche, însă acum în tab-ul dedicat Teams (doar dacă organizația are integrare cu Microsoft Teams) pot fi vizualizate mai multe elemente, de la Ordine de achiziţie şi retururi de produse, la liste de materiale și contracte de service.
4. Nouă temă grafică pentru clientul Web. Se numeşte Horizon Visual Theme și permite o personalizare mai bună a spaţiului de lucru, la nivel de culori şi câmpuri. De asemenea, clientul web permite deschiderea oricăror documente ataşate şi adăugarea acestora prin drag and drop.
5. Noi funcţionalităţi pentru Vânzări şi Achiziții. Permit copierea de conţinut, vizualizarea şi editarea unor documente specifice, confirmarea datei şi utilizatorului pentru o anumită oferta sau comanda, crearea unor diagrame de interacțiune între documentele de vânzări şi cele de achiziţii etc.
6. Multiple opţiuni de partajare pe email pentru documentele asociate plăților (link sau PDF, dacă se utilizează și Crystal Report), cu precădere pentru conturile integrate cu Microsoft 365.
7. Noi funcţii în interfaţa web asociată modulului Producţie. Sunt permise căutări detaliate, filtrări şi vizualizări pentru liste de materiale, comenzi de producţie, dovezi de execuţie etc. De asemenea este posibilă crearea unor diagrame de interacţiune între aceste elemente.
8. Contractele de tip Service pot fi acum create, vizualizate și aprobate din interfaţa web. Pot fi create pe baza unor şabloane sau manual şi pot fi corelate cu toate operaţiunile asociate
9. În modului de Resurse Umane modul de afişarea numelui angajaţilor este mutl mai flexibil, iar clientul web afişează aceste detalii aşa cum sunt înregistrate în sistem.
10. Noi opţiuni pentru monitorizarea transporturilor pentru Instratat. În Intrastat Wizard este acum posibilă alocarea ţării de origine a transportului pentru oricare dintre bunuri.
Pentru mai multe informații despre versiunea 10.0 cu feature package 2208 (FP2208) urmăriți și video de mai jos cu Rainer Zinow, Seful echipei de Product Management de la SAP.
După cum ziceam în deschiderea acestui post, avantajul utilizării unui sistem ERP SAP nu este doar amprenta internaţională, ci şi ritmul constant în care compania germană îmbunătățește întreg portofoliul de soluţii. Nu uitați nici tehnologia RPA adăugată anul trecut și extrem de utilă în proiecte finanțate prin DigitalizareIMM, spre exemplu.