Clienții pot schimba băncile în mai puțin de 3 minute și câteva clicuri dacă sunt nemulțumiți de serviciile online oferite. Adesea, sunt nemulțumiți din cauza măsurilor de securitate folosite pentru serviciile digitale – intruzive și greu de gestionat. De aceea, prioritatea băncilor este experiența digitală perfectă și rapidă. Dar cum este posibil, odată cu protecția clienților de fraudele online?
Măsurile antifraudă includ o varietate de tehnologii și protocoale de securitate menite să detecteze și să prevină.
• Autentificare multifactor (MFA): Mai multe forme de identificare pentru accesarea conturilor (parolă, amprentă sau cod unic pe telefon – OTP).
• Criptare: criptarea datelor (numerele contului și parola) transmise prin internet pentru protejare.
• Firewall-uri și sisteme de detectare a intruziunilor: protejarea rețelelor și serverelor de acces neautorizat.
• Autentificare bazată pe risc: evaluarea nivelul de risc al unei tranzacții.
• Securitatea aplicațiilor mobile: înregistrarea și identificarea dispozitivelor utilizate, analiza comportamentală.
Măsurile multiple de securitate pot crea disconfort utilizatorilor, care doresc navigare rapidă și sigură în serviciile online-banking. Dacă nu sunt bine gestionate, măsurile antifraudă pot avea un impact negativ semnificativ asupra experienței digitale clienții online-banking.
Aceste măsuri sunt necesare pentru protejarea informațiilor personale și financiare ale clienților, crescând încrederea în bancă și dorința de a utiliza serviciile bancare online. Însă, pot împiedica clienții legitimi să realizeze diverse acțiuni în conturile lor. Băncile trebuie să analizeze cu atenție impactul acestor măsuri asupra clienților, încercând să găsească un echilibru între securitate și comoditate. Acest lucru poate fi realizat prin implementarea unor măsuri ușor de utilizat și de înțeles de către clienți. În plus, băncile ar trebui să ofere explicații clare cu privire la măsurile în vigoare și de ce sunt necesare.
Ce se întâmplă dacă fiecare acțiune a utilizatorului ar putea face aplicația bancară să răspundă cel mai potrivit acel moment? Aceasta ar însemna maximizarea securității și minimizarea disconfortului.
Pentru aceasta, sunt necesare ingredientele pentru rețeta magică:
– O imagine completă a ceea ce se întâmplă cu adevărat, actualizată continuu.
– Împărțirea autorizațiilor pe niveluri, fiecare dintre acestea, asociate cu diferite moduri interacțiune cu aplicația bancară.
– O modalitate de a asocia primele două puncte: un nivel specific de autorizare la măsura precisă a riscului în acel moment specific, sesiune și utilizator.
Este necesară cunoașterea exactă a riscului în orice moment, pentru ca aplicația să răspundă ultra-personalizat.
Cleafy poate oferi o abordare complet dinamică bazată pe risc, care permite aplicației să se adapteze dinamic la comportamentul clientului. Așa se evită pașii inutili pentru acesta, menținând securitatea la maxim.
Cele mai recente tehnologii s-au dezvoltat foarte mult, trecând de la paradigma statică de prevenire pură, la modalitatea mai flexibilă de a gestiona riscul printr-o abordare Detect&Response. Și cele de fraudă au evoluat continuu, iar așteptările clienților au crescut. Chiar și abordarea modernă Detect&Response începe să prezinte puncte slabe.
Atât capabilitățile de detectare, cât și de răspuns, nu sunt suficient de împărțite, cuprinzătoare și rapide. Cleafy umple golul, făcând eforturi suplimentare pentru a atinge cel mai înalt nivel de vizibilitate și separare în modul în care aplicația bancară răspunde la fiecare acțiune din sesiune.
Astfel, afacerea poate continua să crească, cu clienții întotdeauna în siguranță.
Soluţiile Cleafy sunt distribuite în România de compania SolvIT Networks.