Pe măsură ce interesul pentru edge computing creşte, directorii IT ar trebui să pregătească pledoaria pentru investiţii în edge, axându-se pe eficienţă şi luarea de decizii mai bune.
Ca să aibă succes în faţa consiliului de administraţie, directorul IT modern trebuie să stăpânească multe abilităţi: tehnologice, operaţionale şi de afaceri. El trebuie să dovedească previziune tactică şi cunoaşterea industriei pentru a identifica soluţiile potrivite care să ajute la obţinerea obiectivelor de transformare fixate de conducerea companiei.
Edge computing a ajuns treptat o tehnologie prioritară pe agenda directorilor IT. Revoluţia edge computing este în plină desfăşurare şi schimbă felul în care firmele operează, transformând rezultatele şi alimentând creşterea. În acest sens, directorii IT pot beneficia de trei elemente cheie atunci când aduc nevoia de investiţii în această tehnologie în faţa consiliului de administraţie.
Elementul nr.1: Lămurirea conţinutului edge şi a beneficiilor tehnologiei. Edge computing poate fi greu de definit. Simplu spus, edge este punctul unde sunt create datele, asupra cărora trebuie acţionat pentru a se obţine imediat valoare esenţială. Se referă la periferia unei organizaţii sau la exteriorul unui centru de date tipic, acolo unde informaţia este colectată şi consumată de oameni sau dispozitive.
Creşterea edge computing semnalează o trecere a puterii de procesare date de la centrele de date tradiţionale la graniţă, mult mai aproape de utilizator. Privind înainte cu câţiva ani, Gartner prevede că 75% din date la nivel global vor fi generate şi consumate în afara mediilor de cloud public sau a centrelor de date. Organizaţiile trebuie să se asigure că sunt pregătite pentru asta. Ca atare, directorii IT trebuie să fie capabili să comunice beneficiile edge computing clar şi tangibil.
Elementul nr.2: Demonstrarea valorii datelor edge în luarea de decizii în timp real. În cazul edge computing, directorii IT pot acţiona rapid pe baza informaţiilor relevante extrase din volumele mari de date la care au acces. Asta se întâmplă deoarece datele colectate edge nu mai sunt nevoite să parcurgă distanţe mari până la centrele de date înainte de a fi procesate, ceea ce înseamnă că dispozitivele şi aplicaţiile inteligente răspund aproape instantaneu.
De asemenea, directorii IT pot fi mai selectivi în privinţa datelor colectate, reducând din costuri şi necesarul de resurse, simultan cu scăderea complexităţii ca urmare a faptului că echipele umane şi maşinile nu mai trebuie să parcurgă volume imense de date ca să obţină informaţii relevante.
Elementul nr.3: Demonstrarea impactului. Până în 2030, piaţa edge computing este aşteptată să ajungă la peste 155 miliarde USD. În plus, rata anuală de creştere este aşteptată să ajungă la aproape 39% în următorii opt ani. În vreme ce studiile IDC arată că majoritatea investiţiilor edge se axează acum pe hardware (restul fiind investiţii software), aceeaşi companie de cercetare spune că până în 2025 serviciile vor constitui 50% din toate cheltuielile edge, incluzând capabilităţi precum platforme edge-related şi software-as-a-service, conectivitate şi servicii profesionale.
Cea mai bună cale de a adopta edge computing va diferi de la firmă la firmă şi de la industrie la industrie. Există însă o constantă. Edge computing transformă în bine rezultatele de afaceri.