Piața de email marketing este favorizată de inflația ridicată, cunoscând o perioadă stabilă și o consolidare puternică. În acest context, aproape toate sectoarele de business accesează în prezent servicii de comunicare și promovare prin email cu scopul de a fideliza clienții și de a evita pierderi în vânzări, cererea fiind cu 10% mai mare în perioada ianuarie-iunie 2023 decât în perioada similară de anul trecut, arată o analiză White Image, cea mai mare companie de servicii de email marketing din România, care a încheiat 2022 cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro.
„Deși poate părea un paradox, piața de email marketing este favorizată de contextul economic actual și de inflația ridicată, având cereri aproape din toate industriile de business, industrii care anterior nu foloseau canalul de email marketing în strategia de comunicare și de creștere a business-ului. Cele mai recente cereri au venit din domeniile construcțiilor, auto, financiar, serviciilor de consultanță, companiile investind cu 15% mai mult anul acesta față de anul trecut în servicii de email marketing”, declară Grațiela Lupu, co-fondator White Image.
Astfel, ca volum de emailuri / SMS-uri trimise piața are o creștere ușoară, de 3%, în 2023 față de anul anterior, însă este înregistrată o creștere cu 27% a numărului de campanii trimise, ceea ce indică o creștere a segmentării audiențelor, lucru care se reflectă cel mai bine în creșterea ratelor de deschidere a mail-urilor (cu 7%) și de click (cu 3%).
Cele mai multe companii care folosesc email marketing-ul ca instrument de comunicare și promovare sunt din ecommerce, auto, finanțe-bănci, retail și construcții. Lunar, prin sistemul White Image, sunt trimise până la 60 de milioane de email-uri, cu scopul principal de a comunica și mai puțin de a vinde produse. Cele mai mari creșteri ale volumului de email-uri sunt înregistrate de industria auto (140%), IT (102%) și servicii (25%), iar cea mai mare îmbunătățire a indicatorilor de performanță au înregistrat companiile de training și evenimente, cu creșteri de 14% ale ratelor de click, și cele din retail (creștere de 8% pentru rata de click).
„Interesul crescut pentru serviciile de email marketing este susținut de faptul că firmele vor să comunice intensiv cu clienții lor, email-ul fiind în prezent un canal de suport și de apropiere în relația cu clientul, pentru loializarea acestuia. De altfel, ca trend principal email marketing este folosit în cele mai multe cazuri cu scopul de informare și de educare și mai puțin de a promova produse. Un motiv pentru care în prezent este trimis un număr mai mare de email-uri din partea brandurilor este faptul că bazele de date sunt tot mai segmentate, pe categorii de consumatori, fiind abordată o comunicare mult mai personalizată”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.
Totodată, piața de email marketing este definită de două trenduri puternice: dorința de a avea mai multe date despre client disponibile în executarea campaniilor de comunicare directă, care în principiu sa transpune într-o integrare a soluțiilor de CRM în comunicare, dar și interesul de a implementa interacțiuni mai speciale în comunicările cu clienții care presupun integrări de componente video pentru explicarea unor produse mai complexe sau chiar jocuri pentru a crea o interacțiune mai puternică.
În acest context favorabil pieței de email marketing, în care are loc o mutare masivă a promovării și comunicării pe canalele de email și SMS marketing, pentru 2023, White Image estimează o creștere de 10% a business-ului și de aproximativ același procent al numărului de clienți.