Raportul bancar FinnoScore, care a analizat 234 de bănci comerciale din 24 de țări din Europa și America de Nord, a clasat o bancă românească, BCR, pe locul al treilea, în topul internațional al celor mai competitive bănci din perspectiva digitalizării, cu 6,81 de puncte (10 este punctaj maxim).
Băncile au fost evaluate din punct de vedere al nivelului de digitalizare, în funcție de peste 300 de criterii, împărțite în 12 categorii, printre care: website-ul, vânzările online, comunicarea multicanal, funcționalitatea aplicației mobile și a internet banking-ului, marketing-ul online, prezența în social media, inovația și sustenabilitatea, transparența prețurilor, programele de loializare, modalitățile de atragere de noi clienți sau gradul de implementare al unui proces complet (end-to-end) de online onboarding, prin care clienții își pot crea și utiliza un cont bancar exclusiv online etc.
În topul băncilor din România, pe primul loc se află BCR, cu un punctaj de 6,81, poziție datorată în aplicației mobile George, atractivității crescute pentru clienți noi dar și scorului bun la online banking și onboarding. Aceasta este urmată de Banca Transilvania (6,15) care a obținut un scor maxim la atractivitatea pentru clienți noi, cu mult peste orice altă bancă din România.
Pe locul al treilea se afla OTP Bank (6,09) care a înregistrat un scor foarte bun în zona de online onboarding și online banking. Următoarele locuri sunt ocupate de: (4) CEC Bank (5,96); (5) ING Bank (5,25); (6) Raiffeisen Bank (4,77); (7) BRD (4,76); (8) Unicredit Bank (4,38); (9) Libra Internet Bank (4,13); și (10) Alpha Bank (4,00). Toate aceste instituții bancare se află și în topul primelor 10 bănci din România din perspectiva activelor, cu excepția Libra Internet Bank.
79% dintre băncile analizate și-au pus la punct un sistem de online boarding, care presupune autentificarea exclusiv prin internet, fără a mai ajunge la un ghișeu, iar peste 50% dintre bănci au implementat inițiative de sustenabilitate.