În 2023, investițiile IT se îndreaptă către soluții de identitate unificate puternic securizate în nucleu. Tendința intervine deoarece soluțiile de identitate fragmentate nu mai sunt capabile să securizeze un număr tot mai mare de utilizatori, dispozitive, drepturi și medii, iar costurile, riscurile și complexitatea sunt în creștere.
Identitatea are mai multe funcții în organizații: printre altele, previne preluarea conturilor și încălcările securității la autentificarea cu mai mulți factori (MFA).
Oferă o experiență mai bună pentru utilizator. Identitatea poate oferi acces securizat într-un domeniu IT, inclusiv dispozitive mobile și aplicații cloud și poate accelera transformarea digitală.
Tendința către soluții de platformă de identitate unificată marchează o ajustare față de ultimii ani, concentrându-se pe autentificarea puternică a angajaților de la distanță și extinde securitatea la toate componentele de identitate. CISO, experții în securitate și echipele IT susțin că se confruntă cu schimbări dramatice în cultură și securitate, pe măsură ce lucrul de acasă face loc revenirii la birou. Aceste schimbări înseamnă că acreditările fiecăruia sunt o cale către scurgeri devastatoare de date.
Directorii IT simt presiunea pentru a extinde protecția datelor de la un simplul perimetru de apărare, la securitate în profunzime. Cu munca de la distanță, identitatea a devenit, probabil, una dintre cele mai importante extensii a acestui concept: este noul perimetru, deoarece angajații lucrează de acasă, din spații de lucru în comun, cafenele și locuri publice.
Indiferent de nivelul de securitate al unei organizații, „Identitatea” reprezintă mai mult decât un alt proiect de securitate. Este cel mai precis barometru al sănătății generale a unui program de management al riscului.
Atunci când o organizație se dezvoltă – organic sau prin achiziție – se poate baza pe identitate pentru a ușura integrările companiilor achiziționate, pentru a integra serviciile cloud și pentru a ajuta angajații care intră să aibă o tranziție mai ușoară și un timp mai rapid către productivitate deplină. Pe scurt, identitatea este fundamentul managementului riscului tehnic.
Majoritatea CISO apreciază că aspectul „cel mai agravant” al identității este colaborarea cu patru sau mai mulți furnizori de astfel de soluții de securitate. Cei mai mulți CISO preferă unul sau doi furnizori, nu mai mulți.
Puțini CISO cred că, peste un deceniu, piața de securitate cibernetică va fi dominată de o mână de furnizori mari, precum Microsoft, Palo Alto Networks, Amazon sau Thoma Bravo.
Furnizorii mari de resurse cloud se străduiesc astăzi să construiască portofolii de produse și să le integreze în câțiva ani, după ce organizațiile au petrecut decenii perfecționând propriile centre de date.
Fiecare acreditare este o țintă pentru criminalii sofisticați; prin urmare, fiecare utilizator ar trebui tratat ca având acces privilegiat.
CISO preferă unificarea identității, nu unul sau doi furnizori. Un furnizor de identitate unificat, axat pe securitate produce beneficii măsurabile atât în ceea ce privește dezvoltarea unui sistem de securitate mai puternic, prevenirea riscurilor, cât și îmbunătățirea experienței utilizatorului.
Identitatea este aspectul infrastructurii IT care are cel mai mare impact asupra riscului unei organizații. Concentrarea securității este factorul principal utilizat în selectarea unui furnizor de identitate.
Soluțiile de securitate IT, risc si conformitate RSA, sunt distribuite în România de compania SolvIT Networks, ajutând la reușita celor mai importante organizații din lume prin rezolvarea celor mai complexe și mai sensibile provocări privind securitatea.