Combinația Qlik și ChatGPT promite că va schimba fundamental modul în care utilizatorii interacționează cu platformele de business intelligence/business analytics și implicit viteza de acces la date. În iunie, Qlik a lansat o serie de conectori OPENAI care să permită integrarea într-un mod sigur și fluent a instrumentelor de Inteligență Artificială generativă pentru susținerea unor scenarii de utilizare noi și impresionante.
System Innovation România implementează de câțiva ani QlikSense, independent sau integrat în proiecte de SAP Business One, iar acești conectori vor fi cu siguranță apreciați de utilizatori.
Analiștii spun chiar că ar fi unul dintre cei mai importanți pași în evoluția domeniului BI, de la prima utilizare a termenului în lucrarea „Cyclopaedia of Commercial and Business Anecdotes” apărută în 1865.
Acești conectori vor livra puterea ChatGPT direct în platforma Qlik, prin utilizarea directă a limbajului natural pentru a îmbogăți analizele din Qlik cu informații contextuale de mare valoare. Astfel, utilizatorii vor avea o imagine de ansamblu mai bună pentru a înțelege anumite situații, evoluții și sabloane.
Qlik a prezentat și câteva scenarii de lucru, care includ obținerea unor analize avansate prin corelarea unor seturi noi de date preluate din surse oficiale corelate cu datele deja existente. Spre exemplu, o companie de agribusiness corelează propriile date despre terenuri, culturi, productivitate cu un set de date statistice despre incidenta dezastrelor naturale, tipuri, locații, pagube generate, intervenții etc., pentru a înțelege mai bine riscurile și a face prognoze cât mai corecte.
Inteligența Artificială generativă și conversațională are un potențial uriaș de utilizare în business, în special integrată cu soluțiile operaționale sau analitice tradiționale. În cazul Business Intelligence, AI-ul poate crea o experiență în egală măsură simplificată și interactivă.
Analize financiare cu ChatGPT
Analiza datelor financiare este o sarcină complexă, chiar și atunci când sistemul ERP este integrat cu o platformă de Business Analytics, așa cum se întâmplă frecvent în proiectele de SAP Business One implementate de System Innovation România.
De ce? Pentru că necesită colectarea unor seturi extinse de date, prelucrări avansate și calcule meticuloase corelate cu o capacitate ridicată de înțelegere și experiență din partea analiștilor. Integrarea Qlik și ChatGPT poate avea un rol esențial în acest proces:
• Prognoze îmbunătățite, deoarece permite analiștilor să interogheze datele existente prin întrebări puse într-un limbaj natural despre tendințe, riscuri etc.
• Simplificarea modului de raportare, ChatGPT având capacitatea de a genera automat rapoarte financiare bine structurate sau de a genera tablouri de bord Qlik în timp real, prin comenzi adresate în limbaj natural.
• Simplificarea modului de interpretare a datelor prin traducerea graficelor și tablourilor de bord în texte narative ușor de înțeles și corelate cu alte informații contextuale relevante, pentru ca orice utilizator să le poată înțelege și aplica.
Optimizarea activității
Companiile care au investit în sisteme operaționale performante colectează foarte multe date, ceea ce face dificilă interpretarea acestora. Integrarea Qlik și ChatGPT poate ajuta la optimizarea activității pe multiple planuri:
• Optimizarea producției. Prin corelarea tuturor datelor de producție existente în Qlik, ChatGPT poate face recomandări pentru ca liniile de producție să lucreze permanent la capacitate maximă și să fie alimentate cu materii prime necesare.
• Planificarea activităților de mentenanță. Printr-o simplă interogare în limbaj natural, ChatGPT poate recomanda programe de mentenanță bazate pe datele istorice sau fișele tehnice, contribuind direct la prelungirea duratei de viață a echipamentelor/mașinilor și evitarea întreruperilor.
Decizii mai inteligente
Probabil cei mai câștigați din această integrare sunt managerii, deoarece pot avea acces la cele mai complexe analize fără a cunoaște specificul operării în Qlik Sense. Astfel, pot explora mult mai eficient datele existente în organizație și lua decizii mai inteligente.
• Acces simplificat la date. Cu ChatGPT, managerii nu mai trebuie să obțină și să interpreteze tablouri de bord specifice Qlik, ci doar să pună întrebări în limbaj natural.
• Descoperirea unor tendințe ascunse. AI-ul are capacitatea de a corela multiple seturi de date și de a identifica anumite situații atipice mai puțin evidente.
• Cultură bazată pe informații. Simplificarea accesului la date și capacitățile conversationale ale ChatGPT schimbă fundamental modul în care organizațiile vor extrage valoare din informații pentru susținerea proceselor de business.
Qlik și ChatGPR, începutul schimbării
Inteligența Artificială generativă și conversațională (ChatGPT, Google Bard) este încă la început, dar va schimba fundamental modul în care interacționăm cu sistemele operaționale (ERP, CRM, WMS) sau analitice (Qlik, SAP BusinessObjects). Prin înțelegerea limbajului natural și accesul la întreaga bibliotecă de cunoștințe a companiei, ChatGPT poate fi întrebat asemenea unui coleg de birou atoateștiutor.
Qlik este printre primele companii care a integrat ChatGPT, iar rezultatele pot fi surprinzătoare. Prin combinarea capacităților robuste de vizualizare a datelor ale Qlik cu înțelegerea naturală a limbajului de către ChatGPT, orice angajat are la dispozitie instrumentul ideală ca să obțină inteligență din informații.
Vă stăm la dispoziție pentru informații concrete despre implementarea QlikSense, în orice scenariu de integrare vă doriți. Trimiteți o solicitare la office@sysinconsult.ro.