Financiar-Bancar — July 20, 2023 at 11:46 am

Viitorul AI în domeniul bancar

by

Inteligența artificială(AI) continuă să transforme sistemul bancar și se așteaptă ca o gamă mai largă de oferte sofisticate pentru clienți să devină standard.

Majoritatea băncilor sunt conștiente de potențialele beneficii ale AI și ale automatizării. O treime din ele folosesc deja inteligența artificială pentru a obține un avantaj competitiv pe piață. Se estimează că piața globală a tehnologiei bancare AI va ajunge la puțin peste 64 de miliarde de dolari până în 2030, iar experții sugerează că AI ar putea economisi băncilor 447 de miliarde de dolari până la sfârșitul acestui an.

Un raport McKinsey a subliniat modalitățile cheie în care AI este setat să transforme serviciile bancare pentru clienții cu amănuntul, cu oferte specifice care se așteaptă să devină standard.

chatbotProcesarea limbajului natural (NLP) este folosită de chatboții AI pentru a ajuta la tranzacțiile de bază sau pentru a oferi soluții adecvate la diferite întrebări ale consumatorilor, cum ar fi informații despre soldul contului. NLP poate analiza simultan datele consumatorilor și efectua evaluări personalizate de risc.
Clienții băncilor pot beneficia de servicii 24/7 de la un chatbot sau un bancher alimentat de inteligență artificială și se pot aștepta să primească consiliere financiară rapidă pe baza istoricului lor financiar, toleranței la risc și a obiectivelor financiare.

Viitorii clienți ai băncilor nu vor avea nevoie de un administrator de active pentru a accesa economii personalizate și recomandări de investiții. În schimb, vor folosi roboți tranzacționali alimentați de NLP care servesc drept consilieri financiari. Acești roboți vor ajuta clienții să gestioneze economiile, investițiile și alte planuri financiare.

Calculul de înaltă performanță stimulează AI și luarea deciziilor predictive pentru bănci. Aceste soluții de calcul fac posibil ca AI să anticipeze și să automatizeze procesarea documentelor, în special în achiziții și servicii, cum ar fi subscrierea de împrumuturi. Acest lucru scade costurile de operare pentru bănci și accelerează viteza cu care clienții își primesc informațiile financiare.

AI va oferi viteza și agilitatea necesare pentru a integra clienții pe o varietate de platforme tehnologice. De la tablourile de bord, până la interacțiunea cu utilizatorii 24/7 prin chatbot-uri NLP, AI va fi esențială pentru crearea unei experiențe unificate și personalizate pe platformele bancare.

Multe instituții financiare nu au resursele necesare pentru a angaja specialiștii necesari pentru a menține instrumentele AI. Există companii specializate care oferă servicii profesionale și de consultanță pentru a ajuta băncile să-și dezvolte capacitățile AI fără a fi nevoite să facă investiții costisitoare în personal, combinând tehnologia de la lideri recunoscuți în AI cu servicii la scară completă pentru a ajuta băncile să se apuce de AI.